Hoe kan ik de littekens op mijn armen goed verbergen?

Zeer duidelijke littekens door automutilatie op beiden armen. Vind het moeilijk om ze te accepteren en ben opzoek naar een manier waarmee ik ze op een creatieve manier kan verbergen of zo min mogelijk op te laten vallen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

Lange mouwen. Dat is eigenlijk de enige manier om ze echt te verbergen.
11 jaar geleden
Je zou er tatoeages over heen kunnen laten zetten. Maar dat is wel erg drastisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede litteken crème maakt de littekens wat zachter. Een schoonheidsspecialiste kan je helpen bij een crème waarmee je de littekens maskeert.
Wanneer de littekens op je polsen zijn is een breed horloge / armband misschien een idee?

Er zijn ook mogelijkheden om littekens minder zichtbaar te laten zijn door middel van een operatie of laser. Een plastisch chirurg kan je daar meer over vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Merci! Jammer dat de min niet onderbouwd wordt. Heb zelf ook een aantal littekens, misschien kan ik er iets van opsteken.
Als je ze helemaal wil bedekken kom je al snel op lange mouwen uit.
Wat luchtiger is, om van sjaals een soort mouwen te maken, dan bedoel ik siersjaals, van die dunnen luchtige.

Ook kan je 'gatenmouwen' (beetje vis net achtig)aan doen, dan zie je de littekens alleen als je er goed naar kijkt(zie link voor een voorbeeld)

Wat nog een oplossing is, wel korte mouwen, een bolero bij je hebben, als er situaties zijn waarin je niet wil dat ze je armen zien, doe je die aan. Heb je in allerlei leuke kleuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt littekens alleen goed verbergen door ze af te dekken, bijvoorbeeld door mouwen te dragen, of een sjaal zoals al is geschreven of bij badkleding een handdoek om je heen te slaan.

Maar eigenlijk probeer je, ter vergelijking, onkruid weg te halen zonder de wortel mee te nemen, waardoor het plantje iedere keer weer terug komt. Het probleem blijft.
Je schrijft dat je het moeilijk vindt om ze te accepteren: met verbergen verstop je dus de gevolgen van je vroegere (dat hoop ik tenminste voor je, dat je er nu vanaf bent?) gedrag, verberg jij je verleden en dus een deel van jezelf.
Als je kunt leren aanvaarden dan hoef je niets meer levenslang te verbergen: noch je littekens, noch je vroegere gedrag, noch jezelf.
Ik wens je toe, dat je de moed hebt om je probleem bij de wortel aan te pakken, zodat je niks meer hoeft te verstoppen en kunt zijn die je bent.
Heb je daar een deskundige bij nodig, gun jezelf die hulp om te leren het zelf te kunnen.
Heel veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beter verwoorden gaat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel!!!!
Je kunt het leren te camoufleren met Dermacolor, dit is een professioneel camouflage product, geschikt voor littekens, tatoeages, wijnvlekken en noem maar op. Het voordeel van dit product is dat het veeg- en watervast gemaakt kan worden met een fixeerpoeder ( voor het gezicht) of een fixeerspray ( voor het lichaam), het beste kun je als je dit zou willen, contact opnemen met een camouflagiste, schoonheidsspecialiste, huidtherapeute of visagiste die hiermee werkt, zij kan je de juiste kleur adviseren, leren hoe je die kleur eventueel zelf kan mengen, leren hoe je het opbrengt en vertellen en laten zien hoe je het veeg- en watervast kan maken. Diepe littekens krijg je hier niet helemaal mee weg, maar wel minder opvallend. Je moet er ook een speciale reiniging bij aanschaffen, omdat het met gewone make-up remover niet te verwijderen is. Het voordeel van dit product is, dat je er ook mee kan zwemmen, als je het gefixeerd hebt, maar ook zweten, douchen en lichamelijk contact is mogelijk.
Het is wel lekker ook in de zomer gewoon met blote armen te kunnen lopen en er niet bij stil te hoeven staan dat je je littekens moet bedekken, dat doe je 's ochtends hiermee en je hebt er geen omkijken meer na.