Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je met een verkoudheid aan het werk in het ziekenhuis?

Ik loop stage op de neurologie afdeling in het ziekenhuis. Gister voelde ik me al niet helemaal fit en had in de gaten dat ik flink verkouden zou worden. Vannacht begonnen de klachten in alle hevigheid,last van de keel,flink neus verkouden (variërend van verstopte neus tot aan een hevige loop neus) en verhoging van 38.1 graden. Alle spieren van mijn lichaam doen pijn. Ik denk dat ik de verkoudheid heb opgelopen en niet zo zeer echt de griep. Ik voelde mij vanmorgen niet zo goed dat ik aan het werk kon gaan. Maar hoe zit dat eigenlijk met verkoudheid en werken in het ziekenhuis? Er liggen immers goed zieke mensen in het ziekenhuis waarvan hun immuunsysteem niet al te best is. Mag je dan wel werken? Ik vind het ook wat om als hevig stotterende en proestende zuster boven de patiënten te hangen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je met deze vraag, bij je stagebegeleider moet zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb zelf lang in een ziekenhuis gewerkt en daar had men liever niet dat je kwam werken als je verkouden was maar het was geen voorschrift.
Ik zou het even navragen op je werk wat bij hen de regel is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is, algemeen gesproken, niet verboden. Verkoudheid is geen ernstige ziekte en is voordat het zich manifesteert ook al besmettelijk. Ik vind algemene hygiënemaatregelen, zoals hoesten in de elleboogplooi, meer op zijn plaats dan werk mijden als je daadwerkelijk verkouden bent. Als je je goed ziek voelt dan is het natuurlijk wel verstandig om je af te vragen of je je werk goed kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding