Ik geef elkedag heel veel druk op mijn hoofd, en denks soms dat mijn hersens bijna uitgaan knappen alleen mijn vraag is of het slecht voor me aders is

Toegevoegd na 8 minuten:
ik ben trouwens nog 22 jaar ik geef al bijna 1 jaar druk op mijn hoofd gewoon elkedag

Toegevoegd na 16 minuten:
ik geef druk door elkedag te stressen en echt alles te proppen in me hoofd en daardoor klopt mijn hoofd altijd, maar verder heb geen hogebloedruk ofso iets dergelijks het is gewoon dat ik elkedag stress en daardoor me bloeddruk stijgt, maar ben nog 22 jaar ik geef al bijna meer dan een jaar druk op me hoofd dus ik kan dit wel verglijken als een hogebloeddruk wat ik gewoon elkedag hebt denk ik ?

Toegevoegd na 18 minuten:
en me vraag is of dit schadelijk is voor me aders . dus dat me aders mischien wijd worden?

Toegevoegd na 18 minuten:
maar ben wel nog 22 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De hogere druk in de bloedvaten leidt tot een verhoogde wandspanning. Dit verhoogt de kans op een hersenbloeding. Zeker als daarnaast sprake is van een aangeboren of verworven vaataneurysma's.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het advies is om langs je huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je alleen maar adviseren om naar je huisarts te gaan.
Als je zo lang iets ongewoons voelt moet je daar zeker niet mee blijven lopen.
Misschien is je bloeddruk te hoog en misschien heb je last van spanningen, maar als je er niets aan doet of laat doen dan loop je de kans op een chronische aandoening.
Maandag naar de dokter dus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt jezelf afvragen waarom je elke dag zo gestresst bent. Stel je hoge eisen aan jezelf, ben je bijvoorbeeld perfectionistisch, dan heb je de kans dat je een burnout ontwikkelt. Je probeert dan zoveel mogelijk ballen in de lucht te houden door een overontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel, dat je jezelf hierdoor uitput. Mogelijk heb je het gevoel dat je alles goed moet doen en dat je het gevoel hebt als persoon niet goed genoeg te zijn?
Met behulp van cognitieve gedragstherapie bij een psycholoog kun je erachter komen waardoor je je zo druk maakt in situaties.