Wie kan mij hierbij helpen?

Zelf ben ik niet zo dik, maar ik ben erg breed/gespierd.
Ik heb 10 jaar geturnd en ben daardoor erg gespierd. Ik vind het niet mooi en lijk daardoor wat dikker.
Ik zit hier heel erg mee want ik vind mezelf daardoor helemaal niet mooi.
Hoe kan ik wat slanker lijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is je lichaamsbouw nu eenmaal, kun je niet veranderen

Antwoorden (1)

Als je nu niet meer turnt, moet je zorgen, dat je aftraint : langzaam de belasting minder laten worden. Anders gebeurt, wat met Erica Terpstra gebeurd is : je spierweefsel wordt vetweefsel.

Persoonlijk heb ik veel gehad aan overstappen op zwemmen : je traint dan vooral je 'lange' spieren, en minder je krachtspieren. Bovendien vind ik zwemmen heerlijk ontspannend.

Maar mijn brede ribbenkast (door erg veel sporten in mijn late tienerjaren en beginnende 20) zal ik altijd houden....
Dus daar moet je je bij neerleggen. Je zult altijd een 'sportlijf' hebben, ook al ben je nóg zo slank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga vanaf volgende week naar de sportschool. Ik hoop dat het werkt.