Een oppervlakkig schaaf- of snijwondje geneest meestal wel binnen een paar dagen. Is er meer ontveld of is de wond dieper dan duurt het langer. Infecteert de wond, dan duurt het nog lager omdat de infectie het genezingsproces vertraagt. Ook van belang is je conditie, leeftijd en de locatie van de wond. Goed doorbloede lichaamsdelen, zoals het hoofd, genezen sneller dan minder goed doorbloede, zoals handen en voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die Bobstar;

Dat ligt eraan wat je met genezen bedoelt. Bloed begint normaalgesproken binnen een kwartier te stollen en dat is natuurlijk het begin van de genezing. Maar als de wond dieper is en ook onderhuids schade heeft aangebracht kan het veel langer duren of moet er soms zelfs gehecht worden. Sommige wonden laten dan ook nog eens blijvende littekens na, dus je kunt je afvragen of je die ooit als volledig genezen mag beschouwen.