Hoe lang duren de bijwerkingen van Paroxetine?

Als je begint met slikken van Xerosat of Paroxetine krijg je vrij heftige bijwerkingen (niet iedereen, veel mensen). Houdt dit aan zolang je het medicijn gebruikt, of neemt het weer af? Wat zijn de ergste bijwerkingen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

In het begin zijn de effecten inderdaad vrij heftig, maar na een tijdje raak je daaraan gewend. In het begin slaap je bijv. relatief vaak veel en lang.

Wel is het zo, dat als je het medicijn een paar dagen niet gebruikt, er weer andere effecten optreden (duizeligheid), mood-swings. Als je wilt stoppen met het medicijn, zul je daar weer doorheen moeten :-(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hieronder vast de bijwerkingen die vaak tot zeer vaak gepaard gaan met het gebruik van Paroxetine:

Zeer vaak:

- misselijkheid
- verandering in libido of seksuele functie, zoals problemen met het krijgen van een orgasme, een verminderde zin in seks en bij de man problemen met het krijgen van een erectie of orgasme.

Vaak:
- verminderde eetlust
- slaperigheid, slapeloosheid
- opwinding (agitatie)
- duizeligheid
- trillen
- troebel zicht
- gapen
- verstopping (constipatie)
- diarree
- droge mond
- transpiratie
- toename lichaamsgewicht, algehele lichaamszwakte/krachteloosheid van de spieren (astenie)

De volledige bijsluiter vind je achter de link hieronder (pdf!).