als je vermagert als vrouw, krijg je dan ook een kleinere cupmaat?

Ik heb best een grote boezem gekregen sinds mijn menopauze (van cup B naar cup D), ook in verhouding to de rest van mijn lichaam.
Nu heb ik ook een buikje waar ik vanaf wil, en het zou best leuk zijn om ook "van boven" een beetje af te vallen. Niet dat ik mn borsten niet okee vind, maar alles spant zo hard, mn knoppen staan open etc. En als ik een maat groter koop dan zit het onderaan te los.

12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt door de menopauze komt en niet door gewichtstoename... Zal het waarschijnlijk niet veel schelen. Maar aan de andere kant het is niet in je taille gaan zitten. Wat meestal gebeurd bij vrouwen. In de overgang.
Dus ik zou zeggen doe er je voordeel mee
liveisgreat
12 jaar geleden
euh... mijn taille is idd nog prima maar ik heb een klein "tonnetje" dat vroeger een strakke onderbuik was. ik zou eigenlijk overal ongeveer 2cm willen afvallen incl. mn borsten. En bij mn buik ineens 10 cm...

Het beste antwoord

Verschilt per vrouw en ligt ook aan je lichaamsbouw.
Je borsten bevatten melkklieren en vetweefsel, als je een hoog percentage vetweefsel hebt, kun je inderdaad en cupmaat verliezen met het afvallen.

Of dit bij jou gaan gebeuren is niet te zeggen, kwestie van afwachten. Gewoon gezond afvallen en lekker sporten.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, is dat 't! Klinkt logisch ja. Bij mij heeft aankomen of afvallen geen enkel effect op mijn a-cupje, maar ik heb erg weinig onderhuids vetweefsel. Ook weinig spierweefsel, trouwens ;-). Maar het valt me op dat bij vriendinnen de cupmaat wel varieert naargelang ze wat meer of minder wegen, en het bij mij geen enkel verschil maakt of ik op bijna-normaal gewicht of flink ondergewicht zit. +
Ritsuka
12 jaar geleden
bedankt voor de plusjes :)

Andere antwoorden (4)

Bij veel vrouwen wel, bij andere niet. De meesten wel volgens mij, als ik zo om me heen kijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij niet.
Ben 25kg afgevallen
85f

Naar 70h gegaan.
Omdat de borst even groot is gebleven. Alleen de omvang gedaald, dat ga je autonatisch omhoog.

Er zijn ook vrouwen die wel
Kleiner worden in de cup, alleen bij mij waren ze daardoor meer gaan hangen en minder vol.

Hoop dat je er wat mee kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je 'mazzel' (tenminste als je je borstgrootte wilde houden). Want de meeste dames merken juist dat hun borsten snel beginnen 'af te vallen'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee juist niet!
Daarom Twee weken geleden borstverkleining laten doen had veel
Medisch klachten door grote borsten.
liveisgreat
12 jaar geleden
kan men iets doen zodat ze niet gaan hangen? zou ik nu ook weer niet leuk vinden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan volgens mij niet. Wel is in de speciaal zaak gezegd dat je vaker je maat moet laten opmeten. Omdat je veel verranderd tijdens het lijnen. Dan vaak te snel verkeerd steunende bh's draagd.
Misschien dat dat helpt. Daarbij denk ik zelf dat weel
Mensen daarop gaan bezuinigen.
Ik zou het wel doen, lijnen kost eenmaal geld. Baal dat ik het daarvoor niet wist..
liveisgreat
12 jaar geleden
sorry, ik had je reactie nog niet gelezen. bedankt, ook voor het antwoord op mn volgende vraag. maar denk dat er veel andere vrouwen ook iets aan zullen hebben (aan de antwoorden) dus misschien toch zinnig dat ik ze nog eens apart gesteld heb.
Vaak slanken vrouwen eerst af op de plekken waar ze het juist niet willen, oa de borsten. Gezien jij dit juist wel wil is dit alleen maar voordelig. (bijna alle) Borsten krimpen als je afvalt. Dit simpelweg omdat ook de borsten vet 'dragen'. De kans is dan ook groot dat je eerder merkt dat je borsten afvallen dan je buikje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg altijd als ik afgevallen was wel een kleinere cupmaat.
Maar ook heeeel veel slappere borsten.
Je verliest namelijk wel vet, maar geen huid en zeker niet meer als je al wat ouder bent.

Je kunt niet "desgewenst" overal 2 cm afvallen.
Zo werkt dat niet.

Als jij geen geschiedenis hebt van aankomen en afvallen, dan zul je moeten afwachten hoe dat met jouw lichaam uitpakt.