wat bedoelen mensen als ze zeggen dat ze zoet bloed hebben?

zit er dan heel veel suiker in hun bloed ?? (lijkt me niet waarschijnlijk aangezien suiker gewoon verteerd word)

ik word heel vaak gestoken omdat ik zoet bloed heb , maar het is niet dat ik dik ben ofzo (14JR. - 50kg) .. uitleg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoelang ben je?

Het beste antwoord

Sommige mensen trekken muggen aan. Zij staan vol beten, terwijl anderen er nauwelijks last van hebben. Waarom dat zo is, weet men niet. Dat muggen (en andere stekende of bijtende insecten) van ‘zoet bloed’ zouden houden, is een fabeltje. Zoet bloed bestaat niet en muggen maken geen verschil tussen zoet en zuur. Waarschijnlijk komt de mug af op zweet of andere lichaamsgeurtjes, maar hoe dat juist zit, weet men nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt ! +

Andere antwoorden (5)

Dat slaat eigenlijk nergens op, zoete dingen zijn lekker dus zoet bloed vinden muggen lekkerder dan 'gewoon' bloed. Maar het heeft niks met suiker of dik zijn te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh .. maar wat zit er in bloed , dat het zoet maakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks, het heeft niks met bloed te maken maar met stoffen die in zweet en adem zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh oke .. zou het helpen als ik parfum op doe of juist niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een mening, ik houd niet van zoet bij voorbeeld.
Omdat die mensen dénken:

- Sommige mensen worden vaker gestoken dan anderen.
- Dat zal wel komen omdat hun bloed lekkerder is.
- Zoet is wel lekker.
- Dan zal dat bloed wel zoet zijn.

Dat is alles. Gewoon een domme redenering. Het heeft verder niets met de werkelijkheid te maken. Je bloed is niet écht zoet, en er zit dus ook niet meer suiker in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook dom zeg , mijn moeder zegt altijd tegen mij dat ik vaak gestoken word omdat ik zoet bloed heb
Zoet bloed wordt inderdaad bedoeld als het om 'gestoken' worden gaat. Sommige mensen worden gewoon niet gestoken als er niet die andere persoon aanwezig was. Die heeft een b.v. een dunnere huid. Volgens mij heeft de geur die iemand uitscheidt er ook invloed op.
Zie URL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt! +
Het heeft niks met zoet bloed te maken

"hoe een vrouwelijke mug haar prooi selecteert:
Wanneer ze een lichte verhoging kooldioxide (datgene wat wij uitademen) registreert, volgt zij dit totdat zij bij haar prooi komt. Wanneer dit - als voorbeeld - een donkere slaapkamer is waar twee personen naast elkaar slapen, dan selecteert zij direct op het moment dat ze de ruimte binnenvliegt. Zij selecteert dan op UV licht (dat is er niet), op warmte (de personen zijn even warm) en op geur (wie ruikt er het lekkerst). De geur is iets waar wetenschappers al lange tijd naar op zoek zijn: welke bacterie of groep van bacterien kan vindt een mug interessant? Als we dat weten is elke mug kansloos - want zij kan dan in elke omstandigheid worden gevangen. Op dit moment zijn er muggenvallen te koop, die binnenshuis aantrekkelijker zijn dan een mens - de enige kans die een mug hierbij heeft, is wanneer de persoon die in dezelfde ruimte aanwezig is toevallig zo lekker ruikt dat de mug de muggenval (tijdelijk) voorbijvliegt"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook zielig , die mug wil alleen maar eten . kan zij er wat aan doen datze dan bloed moet leven?
het is natuurlijk wel vervelend voor ons want het jeukt maar moet het diertje dan maar dood? dat vind ik niet helemaal eerlijk .. wel bedankt voor je uitleg daarvoor dat wist ik allemaal nog niet
mijn bloed smaakt niet zoet. Het smaakt juist naar ijzer.

Als ik mn tong tegen ijzer aandoe smaakt dat hetzelfde als mijn bloed.
Overigens vinden muggen mij hardstikke vies.

En dat vind ik helemaal niet erg

Dofa