Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan men zich raar gaan voelen van de oscillococcinum?

Er staat in de bijsluiter dat er geen bijwerkingen zijn en toch heb ik me behoorlijk raar gevoeld toen ik oscillococcinum had ingenomen :S

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Ik heb hier nog nooit last van gehad en ook nog nooit gehoord dat iemand anders er last van heeft gehad. Misschien was je al een beetje slapjes en niet lekker en heeft dit doorgezet en denk je nu dat het door de oscillococcinum komt omdat je dat net had ingenomen. Ik denk persoonlijk niet dat het daardoor komt maar voor hetzelfde geld ben je gevoelig voor een van de bestanddelen ervan en voelde je je daardoor een beetje raar. Om 't zeker te weten zou je het eigenlijk nog een keertje moeten proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
medicatie kan een andere uitwerking hebben op ieder individu. In de bijsluiter staat dat echter niet vermeld omdat bij de gehele testgroep er geen bijwerkingen gemeld zijn. ook nadien zijn er voor dit medicament geen bijwerkingen via artsen gedaan, want anders worden die in latere versies van de bijsluiter alsnog opgenomen.

ik acht in dit geval echter waarschijnlijker dat je jezelf al niet lekker voelde vanwege je ziekte en dat enkele symptomen 'toevallig' tegelijkertijd begonnen na inname van oscillococcinum
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals gezegd kunnen medicijnen bijwerkingen hebben. Oscillicoccinum is echter geen medicijn. Het is een homeopathisch middel waarvan de werking nog nooit bewezen is. Zoals bij alle homeopathische middelen is het dusdanig verdund dat er geen spoor van de (zogenaamd) werkzame stof terug te vinden is.

Het lijkt mij dus dat wat je gevoeld hebt een andere oorzaak heeft gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de ene kant zou dat best kunnen het is tenslotte verrotte eendenlever en hart.
Aan de andere kant is het niet mogelijk, omdat het zo ontzettend verdund is, dat er geen molecuul van dat vlees meer te vinden is in dit "medicijn".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing