de eerste gang is naar je huisarts, om een medische oorzaak uit te sluiten.
neem verder je leven eens onder de loep: ben je tevreden in je werk, en met je persoonlijke leefsituatie?
eet je afwisselend en gezond?
sport je, en wandel je af en toe lekker in de frisse buitenlucht?
allemaal zaken om eens bij stil te staan.
sterkte!
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Supradyn forte heeft mij goed geholpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon bij de drogisterij.
luna400
12 jaar geleden
je bloed eens laten controleren ,ik was ook heel moe na controle bleek ik vitamine b12 te kort te hebben.
Dat kan heel veel oorzaken hebben. Even naar de huisarts en bloedprikken, kan antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder had dit ook, toen ze 45 was.
Uiteindelijk na 3 jaar tobben, en elke dag om 7 uur naar bed ging ze naar de huisarts toe, een vitamine ... (weet niet precies welke) tekort, dus ze kreeg hier spuitjes en medicijnen voor, en na 3 maanden weer helemaal de oude!
dus eventjes langsgaan bij de huisarts!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook bloedarmoede zijn. Tekort aan ijzers je kan hiervoor ijzer tabletten halen bij de kruitvat. Voor een goede diagnose toch even bloed laten prikken.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb ik tamelijk veel ervaring mee, zij het indirect. Er moet eerst naar voor de hand liggende oorzaken gekeken worden, zoals gebrek aan nachtrust of een al dan niet onderliggende ziekte. Eventueel eerst lichamelijk, waaronder bloeddrukcontrole en urine-onderzoek maar doorgaans doe je al gauw labonderzoek op bloedarmoede, schildklier- en leverfuncties, vitamines, diabetes etc. Komt daar niets uit dan moet er natuurlijk verder gekeken worden naar bijvoorbeeld de nieren en de bijnieren. Ga eens naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies net als bij mn moeder zij is 46 en van af haar 42e super moe nu niet meer je wordt denk ik ouder en dan ben je meer moe maar later is dat niet meer zo hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaapapneu kan zorgen voor 'vage' klachten zoals vermoeidheid. Bij slaapapneu stop je tijdens je slaap af en toe met ademhalen, wat zorgt voor zuurstofgebrek. Hierdoor kan je onder andere heel moe worden.
Slaapapneu is niet een diagnose waar snel aan gedacht wordt, dus het wordt vaak gemist.
Kijk anders voor de zekerheid even op de website van de Apneuvereniging of je wat herkent