Brokkelige afscheiding met bloed, wat is er mis??? zie uitleg

Ik heb sinds vorige week vrijdag jeuk aan en rond mijn vagina. En er kwamen steeds dikke klonters afscheiding mee. Brokkelig dus. Sinds gisteren komt er nu ook bloed met de brokkelige afscheiding samen. Ik kan niet ongesteld zijn, want ik moet pas over 1 week weer worden. Ik heb ook geen seks gehad, ik ben nog maagd. Wat is er mis met mij???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (6)

Je kan een candida (schimmeltje) hebben. Dat is een veelvoorkomende kwaal bij vrouwen, die heel makkelijk te behandelen is en waar je beter niet mee kunt blijven lopen. Dat er bloed bij komt, is niet gebruikelijk, dus het zou ook nog iets anders kunnen zijn.

Ga naar je dokter en leg het hem uit.

Dat is niet leuk, ik weet het, maar de dokter heeft er voor geleerd en geen vraag is te gek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 b.t.w. wat een contrast met het antwoord hierboven! :)
je kan blaas ontsteking hebben.
ga naar een dokter. laat je urine controleren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga direct naar de huisarts. Ik kan zo niet bepalen waar je last van hebt, maar bij jeuk is het nooit goed.
Het kan zijn dat je een SOA hebt opgelopen maar het kan ook gaan om een schimmel of andere infectie. Dat er bloed mee komt lijkt me niet zo'n goed teken maar kan ook een tussentijdse bloeding betekenen.
Ga in ieder geval zo snel mogelijk naar je huisarts, dat is helemaal niet gek, heel veel mensen hebben last van klachten aan hun geslachtsdelen maar niemand wil erover praten daarom lijkt het alsof het niet vaak voor komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar schat rond de 16. Belangrijk is of je voor deze tijd regelmatig ongesteld was of nog niet.
Een menstruatie kan namelijk wel eens te vroeg of te laat komen, en ook stolsels (klodders bijna zwart bloed, beetje velletjes/vliesjes zelfs) is vrij normaal.
Klodders witte/kleurloze afscheiding is een ander verhaal en wijst vermoedelijk op een schimmel. De jeuk doet daar ook aan denken. Heb je wellicht recentelijk een antibioticakuur gehad ? Die kan je lichaam ook wel eens n de war sturen.

Ik zou voor alle zekerheid even langs de huisarts gaan. Dikke kans dat je er met een pilletje of een zalfje zo weer af bent. Of dat er zelfs niets aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie van die antibiotica!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben 19, ik gebruik geen antibiotica en mij menstruatie was altijd al regelmatig. Ik ga maandag gelijk naar de dokter
Zoals ik net al zei: ga naar de dokter, het kan onschuldig zijn zoals aambeien bv, maar het kan ook iets minder onschuldigs zijn. Ik noemde mnet zomaar dat K-woord, en daarom is mn antwoord verwijderd, denk ik. Vandaar nogmaals
anneliez
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Aambeien hebben geen verbinding met de vagina, dus dat kunnen het helemaal niet zijn....
anneliez
13 jaar geleden
Ik kon zo snel niet simpels bedenken daar in de buurt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus je bedenkt maar wat.....
als jij zoiets als K ook #zomaar# bedenkt, dan mogen ze wat mij betreft #heel simpel# meer verwijderen dan een antwoord want dit slaat gewoon werkelijk helemaal nergens op.
Je moet een afspraak maken met je huisarts. Het is niets om je voor te schamen. Waarschijnlijk heb je last van een schimmelinfectie (candidiasis). Als je wat meer over een schimmelinfectie wilt lezen raad ik je onderstaande bron aan. Een schimmelinfectie is onschuldig, maar wel heel vervelend. Het bloeden kan een tussentijdse bloeding zijn, maar dit kan ik niet beoordelen. Dus hup, snel naar de huisarts! Die kan je van je ongemakken af helpen.