Al anderhalf jaar niet ongesteld?

de dokter zegt dat het geen kwaad kan maar ik voel me er niet echt makkelijk bij het is wel een paar keer gebeurt dat er een paar druppels waren

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn dochter heeft het ook gehad toen ze stopte met de pil. Het heeft bij haar 3/4 jaar geduurd voordat ze weer normaal ongesteld werd. Dus maak je maar geen zorgen, het komt wel goed. De dokter zegt het ook.

Doe je aan de prikpil? Mijn vriendin is ook tijden niet ongesteld geweest toen ze dat gebruikte. Toen ze weer overging naar de normale pil was alles weer zoals vanouds. In ieder geval sterkte!

Ik had dit ook toen ik met de pil stopte, het duurde toen ongeveer een jaar voordat ik weer ongesteld werd. Het kan inderdaad gebeuren dat het heel lang duurt voordat de boel weer op gang komt, de pil heeft je hele hormooncyclus immers onderdrukt. Maar: anderhalf jaar is wel wat erg lang. Mijn eigen huisarts vertelde me destijds dat ik terug moest komen als het na een jaar nog niet op gang was en dat we dan verder zouden kijken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je hier niet prettig bij voelt, dat had ik ook. Waarschijnlijk is er inderdaad niets aan de hand, maar na anderhalf jaar is het niet gek om aan je dokter te vragen of er wat meer onderzoek gedaan kan worden, al was het maar ter geruststelling!

Toen ik met de pil stopte, heeft het een half jaar geduurd voor ik weer ongesteld werd (en ik direct weer wist waarom ik die rotpil slikte). Wil je een nader onderzoek, vraag dan of de huisarts je door kan verwijzen naar een gynaecoloog.

Als jij je er niet zeker bij voelt, vraag dan een second opinion aan. Als de volgende dokter hetzelfde tegen je zegt, ben je tenminste gerustgesteld.

Deze vraag is niet te beantwoorden omdat gegevens als leeftijd, gezondheidshistorie enz. ontbreken. Volgens je huisarts is er geen reden tot ongerustheid. Als je daar geen vertrouwen in hebt, vraag dan om de mening van een andere arts (second opinion). Sterkte!

Ik denk dat je zelf je lichaam het beste aanvoelt en ik denk dat het je niet lekker zit. Ik zou er bij de huisarts, zeker als je wel elke maand het een en ander voelt gebeuren in je lichaam, aandringen op een (interne) echo/onderzoek in het ziekenhuis (gynaecoloog). Gewoon voor de zekerheid.

waarschijnlijk 1,5 jaar zwanger van een hele grote baby :D

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100