Elke dag een paar keer.
En rustig opbouwen.
Begin eens met 10 keer.
Vind je dat gemakkelijk dat probeer je een volgende keer 15 keer.
Is 10 keer nog net te zwaar dan doe je er iets minder.
Jij moet zelf kijken wat je aan kunt.
En resultaat voel of zie je niet na een week opdrukken daar gaat een langere tijd inzitten.
En misschien een tip om je zelf te belonen na het opdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dumbels gebruiken niet te zwaar [4/5 kilo] dat is zwaar zat .
om alle spiergroepen te pakken moet je ook andere oefeningen doen dan alleen het op en neerheffen .
hier zie je welke oefeningen je moet doen.

http://beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/bovenarmen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opdrukken is in eerste instantie bedoeld als oefening voor de borstspieren. Uiteraard pak je wel gelijk je armen even mee. Maar als je je armen alleen gaat trainen met opdrukken, doe je jezelf tekort.

Er zijn verder diverse trainingsschema`s denkbaar, maar het beste schema is het schema waar jij je het prettigst bij voelt. Indien je het namelijk te saai of te zwaar vindt zul je er snel weer mee stoppen.

Je kunt bijvoorbeeld drie series doen van achtereenvolgens 12 - 10 en 8 keer. (3X)
Je kunt ook drie keer 10 doen.

Je kunt ook bij de laatste serie proberen er nog twee extra herhalingen uit te persen.

Tussen de series pauze nemen tot je ademhaling normaal is.

Doe de oefening telkens heel rustig en beheerst.
Langzaam naar beneden terwijl je inhaald. En dan met kracht maar niet te snel weer naar boven terwijl je uitademt

Rustig beginnen en langzaam opbouwen voorkomt blessures. Als je spierpijn hebt, die betreffende spieren niet trainen tot het over is.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, altijd je rug recht houden bij het opdrukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste trainingsschema is uiteraard afhankelijk van je doel wat je voor ogen hebt. Indien je spiermassa wilt vergroten, dan is een programma gericht op kracht-uithoudingsvermogen het meest geschikt.
Trainen dient dan wel minimaal 3 x per week plaats te vinden, wil er een verandering op spierniveau plaatsvinden. Rustdag is belangrijk om te herstellen van de training.
Zwaar trainen is in dit geval de beste keuze. Het zou mooi zijn om een oefening te doen met je triceps die je net ca 10 x kan uitvoeren (bankdrukken). Als je het met gemak ca 30 x kan, train je te licht. Series van 3 (dus 3 x 10 oefeningen) wordt aanbevolen met ertussen ca minuut rust.
Het is zinvol om niet alleen de focus te leggen op triceps, maar ook op andere spiergroepen die van groter belang zijn, zoals de schouderbladspieren of diepere rug- en buikspieren.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze site geeft je een goed schema: