aderen zichtbaar op hand. Kan je het minder zichtbaar laten worden of zelfs onzichtbaar, en wat zou de reden daarvan zijn? playstation? computer?

wat zou de redenen zijn dat de aderen zichtbaar zijn op mijn hand want ze zijn zichtbaar? en hoe zou ik ze minder zichtbaar laten maken of zelfs helemaal niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.3K

Antwoorden (6)

Als je aders erg zichtbaar zijn komt dat meestal door de warmte. Hier kan je dus weinig aan doen. Als je wat bruiner wordt zijn ze ook wat minder zichtbaar.
Succes ermee!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel normaal dat je aderen zichtbaar zijn.

Hoe goed ze zichtbaar zijn, hangt af van je huid (kleur en dikte), en van hoe je je hand houdt.

Heb je een dunne, witte huid, dan schijnt de kleur van het bloed blauwachtig door je huid heen.

Daarnaast kun je de aderen zien doordat ze als "opbollende strepen" op je hand verschijnen - ook als je de kleur niet kunt zien doordat je een dikkere huid hebt, of doordat je een getinte huid hebt. Hoe "bol" de aderen zijn, hangt af van de bloeddruk in je hand.

Steek je ene hand eens recht omhoog, en je andere hand recht omlaag. De bloeddruk in de "hoge" hand zal dan veel lager worden dan de bloeddruk in de "lage" hand. Je kunt dat goed zien aan de aderen: in de "hoge" hand verdwijnt de bolling, in de "lage" hand zie je juist extra bolling.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het is heel normaal dat je de aderen op je hand kunt zien.
Vooral bij mensen met een wat dunnere huid.
Ik heb dat ook al bijna mijn hele leven.

Ook nu ik dikker geworden ben, heb ik nog steeds smalle handen met een vrij dunne huid.
Ik heb dat nooit als een probleem gezien, maar naar aanleiding van jouw vraag, lees ik dat er meer mensen zijn die dat een probleem vinden.

Hier wat linken naar jongerenforums, waar ze het er ook over hebben.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=936164

http://forum.fok.nl/topic/989048
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie, cola, redbull, sigaretten.... Genoeg producten op te noemen die iets met je aderen doen. Met de leeftijd krijg je het steeds meer en met aanleg.... Iets ertegen doen? Erg lastig, maar waarom zou je dat? Het zij de mooie tekenen van het ouder worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd ik sluit me aan bij degene met het antwoord hiervoor.

Nu ik boven de middelbare leeftijd uitkom zijn ze meer zichtbaar dan eerst. Net zoals mn frons, die is ook wat meer zichtbaar dan toen ik jonger was.

Maar die frons is ook wel makkelijk als je boos bent. Mensen kunnen dan zien dat je boos bent.

Ik zit er niet mee gelukkig.

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ouder wordt, wordt je huid dunner en minder elastisch. Daardoor spant de huid minder goed over de aders en zie je ze meer, lees ik.