Medische vraag; zie beschrijving

Ik heb al een jaar een paars bultje in mijn lies. Hij is heel klein. Kan dit evt. Een ontstoken haarzakje zijn? Ondanks dat hij er al een jaar zit. Op wat voor manier kun je het best van onder scheren om een ontstoken haarzakje te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ben je hiermee al een bij de huisarts geweest?

Antwoorden (4)

Ik zou maandag toch echt even naar de huisarts gaan... een paars bultje is opzich niet zo heel erg, kan een ingegroeid haarzakje zijn of een klein abcesje (die heb ik welleens). Maar als het er een jaar zit dan is dat niet normaal... Misschien is het versteend ofzo... klinkt een beetje stom, er is een medische term voor maar die weet ik niet dus noem ik het maar even makkelijk... Het kan ook iets heel anders zijn dus daarom even naar de HA..

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een klein spatadertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er geen last van hebt of het niet gevoelig is kan het gewoon een soort litteken zijn.
Doet het wel pijn, dan is een (huis)arts geen gek idee, dan kan je eventueel(!) te maken hebben met een kleine liesbreuk.
Ga met scheren niet teveel recht tegen de haren in, dat kan inderdaad irritaties geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blauw/paarse vlekjes kunnen haemangiomen (bloedvatbultjes) zijn in de huid.
Ook heb je moedervlekken, die deze kleur hebben.

Er zijn nog andere minder frequent voorkomende oorzaken.

Als de vlekjes niet groeien, jeuken, bloeden, van vorm veranderen of vermeerderen zou je het kunnen aanzien, maar je kan ook eens bij de huisarts langs gaan.