Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Medische vraag; zie beschrijving

Ik heb al een jaar een paars bultje in mijn lies. Hij is heel klein. Kan dit evt. Een ontstoken haarzakje zijn? Ondanks dat hij er al een jaar zit. Op wat voor manier kun je het best van onder scheren om een ontstoken haarzakje te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
870
Kimath
13 jaar geleden
ben je hiermee al een bij de huisarts geweest?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik zou maandag toch echt even naar de huisarts gaan... een paars bultje is opzich niet zo heel erg, kan een ingegroeid haarzakje zijn of een klein abcesje (die heb ik welleens). Maar als het er een jaar zit dan is dat niet normaal... Misschien is het versteend ofzo... klinkt een beetje stom, er is een medische term voor maar die weet ik niet dus noem ik het maar even makkelijk... Het kan ook iets heel anders zijn dus daarom even naar de HA..

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een klein spatadertje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er geen last van hebt of het niet gevoelig is kan het gewoon een soort litteken zijn.
Doet het wel pijn, dan is een (huis)arts geen gek idee, dan kan je eventueel(!) te maken hebben met een kleine liesbreuk.
Ga met scheren niet teveel recht tegen de haren in, dat kan inderdaad irritaties geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blauw/paarse vlekjes kunnen haemangiomen (bloedvatbultjes) zijn in de huid.
Ook heb je moedervlekken, die deze kleur hebben.

Er zijn nog andere minder frequent voorkomende oorzaken.

Als de vlekjes niet groeien, jeuken, bloeden, van vorm veranderen of vermeerderen zou je het kunnen aanzien, maar je kan ook eens bij de huisarts langs gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding