Galstenen?

Ik was al bekend met geen ernstige galblaas klachten. Maar zo net kreeg ik 2 felle steken toen ik lag. En nu dat ik zo lig is het hele gebied zeurendig! Alsof er veel spanning op staat Ik heb niet veel gegeten omdat ik ontzettend misselijk ben de laatste tijd. Dit meldden aan de huisarts?
Maar kan dit ook wijzen op galstenen?
Dankuwel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Galaanvallen komen en gaan,de pijn begint meestal onder de rechter ribbenboog en trekt door naar je rug,je weet dan niet meer hoe je moet liggen,staan of zitten,dat noemt men bewegingsdrang.
Een steek kan idd zijn dat er een beetje gruis gepasseerd is maar snel genoeg erdoorheen is gegaan dat je geen aanval hebt gehad.
Dat het nu zeurderig is komt omdat de galweg waar het gruis doorheen is gegaan geirriteerd is.

Een galaanvaal is vaak heftig en zeer pijnlijk maar hij kan ook heel flauw zijn zonder verdere klachten.

Bij een felle aanval kun je misselijk zijn maar dit is niet altijd het geval.
Ik moet mijn galblaas ook weg laten halen want ik heb soms ook aanvallen.
Ik heb ze in het verleden ook erg gehad en ben er 1 keer misselijk bij geweest en heb ook over gegeven.

Als het een ernstige galaanval is kun je ook meteen een spontane alvleesklier ontsteking hebben,blijf er dus niet te lang mee lopen zonder dat je gezien bent door een arts.

Laat een echo maken dan weet je meteen zeker of je veel galstenen hebt en je hoort vanzelf of het verstandig is om de galblaas te laten verwijderen.

Sterkte ermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als het blijft even langs de huisarts. Maar galstenen en nierstenen gaan gepaard met heftige pijnen zo erg dat bewegen lopen zitten en liggen bijna niet meer mogelijk zijn
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de reden ook dat ik gelukkig niet veel gegeten heb! Ben te misselijk. Afwachten hoe het verder gaat nu want het gebied is heel erg zeurendig. Na de pijn ging ik inderdaad meteen mijn bed uit en begon te zweten.. Nu heb ik het vreselijk koud.. Hopen op een goede nacht dan maar..
Bedankt! :)
als de kleur van je ahum poep veranderd
lijkt me dat een goeie reden om toch maar eens de huisarts op te zoeken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha. Had wellens bleekwitte ontlasting gehad. Alleen geen pijn gehad toen.
Heel vaag allemaal..
Morgen even de huisarts bellen en uitleggen dat je dit gehad hebt en vragen wat je nu moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij last van galstenen krijg je flinke koliek aanvallen en niet een steek hier of daar. Als je een koliek aanval hebt dan voel je het wel en dat kan een paar uur aanhouden. Soms moet er een huisarts bijkomen om een prik te geven voor de pijn zo heftig kan dat zijn. En wat er ook echt bij hoort is misselijk zijn. Echt kotsmisselijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook kotsmisselijk! Al dagen!!
Ik voel de steken contstant maar soms harder dan de andere. Het gaat weg en komtt terug. Ik hoop zelf dat het niet pijnlijker word. Ik zweet me kapot en eng is het zeker! Ik voel het nu zelfs!!! Ik probeer maar mn adem in te houden pff..
Het klinkt misschien stom maar probeer wat vettigs te eten,( als dat gaat door de misselijkheid) als dat de pijn erger maakt kan je er bijna zeker van uitgaan dat het de galblaas is. Maar ik raad net zoals de anderen aan om naar de huisarts te gaan