Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan dit? (pijn aan ogen)

Ik voelde me vandaag al niet zo heel fit, keelpijn moe en hoofdpijn. Maar nu heb ik als ik naar boven en onder, links en rechts kijk, pijn aan mijn ogen. Is dit omdat ik moe ben of ziek wordt of zo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
11.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk dat je voorhoofsholte en/of bijholte ontsteking hebt. Dat geeft hoofdpijn, pijn bij je ogen, oorpijn, kiespijn ... Dat komt omdat de holtes in je hoofd gevuld zijn met snot en dat geeft druk en dus pijn. Maar ik ben geen dokter, dus als je ongerust bent bel je morgen even naar je huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grote kans op een ontsteking van je bijholten. Beste remedie is gewoon om een paar dagen rustig aan te doen en veel te slapen, liefst niet te veel tv kijken, computeren of lezen omdat dit inspanning van je ogen vergt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent bezig griep of een verkoudheid te krijgen, dit gaat vaak gepaard met neus- keel en oorklachten, deze op hun beurt, kunnen weer druk veroorzaken op je ogen.
Je bent dus ziek aan het worden.
Komt erg veel voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan komen als je teveel games speelt of teveel computer of aan telefoon speelt maar het kan ook door chocolade dat je hoofdpijn heb of pinda's en etenswaren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon had hetzelfde vorige week, en enkele dagen ervoor zijn vriendje ook. Dikke oogleden, pijn bij links,-rechts kijken, overgevoeligheid voor licht.
Zonder duidelijke bijholteontsteking (kon wel gewoon bukken zonder steken), dokter kon ook niets vinden, Hij was er met een kleine week vanaf. Zal wel een verkoudsheidsvirus zijn geweest. Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding