vitamine c tabletten kunnen die op je darmen verkeerd weerken pijn e.d?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat kan,ik heb er zelf ook last van. Door medicijn gebruik heb ik nog wel eens last van diaree,en daar sprak ik met mijn dokter over, en toen vroeg hij of ik veel vitaminen c slikte. Ja, en dat doe ik 2x 500 milligram per dag, dat vond hij te veel,en toen ben ik maar gaan minderen, en inderdaad minder last. Dus een beetje opletten. Toegevoegd na 49 seconden: ik had inderdaad ook kramp.

Wat zijn de gevolgen van een teveel aan vitamine C? Een teveel aan vitamine C zal met de urine het lichaam verlaten. Dit heeft een grotere belasting van de nieren tot gevolg. In het verleden werd gedacht dat hierdoor het risico op de vorming van nierstenen groter was, maar dit is nooit bevestigd in onderzoek. Daarnaast heeft vitamine C in grote hoeveelheden een remmend effect op de absorptie van koper en verhoogt het juist de absorptie van ijzer, waardoor er een grotere kans is op een teveel aan ijzer. Een dagelijkse hoeveelheid vanaf 3000 milligram vitamine C kan laxerend werken. Je kunt dus zeker last van je darmen krijgen

Bronnen:
http://www.vitamine-info.nl/alle-vitamines...

Vitamine C kan zeker darmkrampen en diarree veroorzaken. Daar moet je al gauw enkele grammen per dag voor gebruiken maar als je er gevoelig voor bent kan dat al met minder. In de orthomoleculaire geneeskunde wordt darmtolerantie als maatstaf gehanteerd. Om te testen hoeveel vitamine C je nodig hebt voer je de hoeveelheid langzaam op totdat je darmen onrustig worden. Verminder dan de hoeveelheid totdat je klachtenvrij bent en je weet hoeveel je nodig hebt. Bij ziekte kun je meer verdragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100