Ben ik te onvolwassen en hoe moet ik mezelf accepteren?

Ik ben eigenlijk een echte 'laatbloeier' als het op puberteit aankomt. Nu word ik achttien en eindelijk beginnen mijn borsten te groeien. Daarom heeft iedereen me lang als kind behandeld: jongens zagen mij niet staan, vriendinnen lieten me vallen omdat ze zichzelf te mooi achtten. Dit heeft me onzeker gemaakt. Al wat ik nu wil, is als volwassene geaccepteerd worden. Ik zie er nu wel al wat volwassener uit, maar ik ben als het ware geobsedeerd geworden door als volwassene gezien te worden. Ik wil per se dat jongens me zien staan, dat mensen me mooi vinden, dat ze me 'sexy' vinden... Het beheerst mijn leven! Wanneer ik zie dat een ander meisje weer mooier is, heb ik 's avonds erge huilbuien en ben ik helemaal down. Wat moet ik nu doen? Hoe kan ik mezelf leren accepteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er worden cursussen gegeven in de meeste gemeentes om je zelfvertrouwen op te krikken, dat heb jij nodig, maar het kan natuurlijk dat dat bij jullie nou net niet het geval is, of dat je de uren dat ze gegeven worden net niet kan, of dat het te duur voor je is, in dat geval is deze cursus, die je thuis kan doen ook al een goede stap op weg:
http://www.newstart.nl/webshop/e-cursuszelfvertrouwen.html
Lukt het met 1 van deze cursussen nog niet, dan heb je denk ik baat bij psycholochische hulp.
Volwassen worden is 1 van de moeilijkste perioden uit je leven, je bent te jong voor het 1 en te oud voor het ander, logisch dat je daar onzeker van wordt. Ook begin je je in jongens te interesseren (begint in de pubertijd) en ben je bang dat niemand je wil. Door het kijken van televisie, internet en tijdschriften zien we teveel onechte vrouwen, die mooier zijn dan wij, maar denk er wel aan, met een plaatje kan veel gerommeld worden. Kleine borsten maakt een model niet minder mooi, of minder geschikt en vrijwel iedereen vindt ze mooi, waarom zullen jouw borsten dan niet mooi zijn? Vriendinnen zijn dan de leukste wezens, maar ook de grootste krengen, je moet wel stevig in je schoenen staan, wil je je door hen niets aan laten praten, of laten beledigen. Zeker vriendjes hebben op jouw leeftijd is om de 1 of andere reden erg belangrijk, terwijl je het al zo druk hebt, en volop bezig jezelf te leren kennen, neem daar eerst een lekker de tijd voor. Als je wat ouder wordt, zul je merken dat je steeds zekerder van jezelf wordt en dat je dan volop aandacht van de jongens krijgt, omdat je gedrag meer ontspannen en oprecht is, zekerheid straal je uit. Sexy ben je als je lacht, als je ontspannen bent, dat ben je niet door een strak topje of een korte rok, dat kan eraan bijdragen als je je op de juiste manier weet te kleden. Ga aan de slag met jezelf, om je om te toveren tot een zelfbewuste, leuke meid, die vol zelfvertrouwen zit, geloof dat je dat kunt. Zet hem op!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 Of deze cursus kan ook nog: http://www.psychologiemagazine.nl/web/Trainingen/Online-training-Vergroot-uw-zelfvertrouwen.htm#
De training is gebaseerd op bewezen effectieve technieken uit de cognitieve gedragstherapie. Plus je krijgt er nog het boek "Denk je sterk" bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Astrid, ook voor de link.
Get over yourself omg. Zodra je bijvoorbeeld nieuwe kleren hebt gekocht ofzo voel je je weer beter. Het is gewoon een tijdelijke dip waar je door je onzekerheid van vroeger in ben gekomen. Ik had hetzelfde soort iets:s en er is helemaal niks om voor te huilen, want andere mensen zien gewoon de jij hoe jij nu bent en niet het onzekere meisje van een paar jaar geleden, die weten niet beter. Heb je de borsten van Kim Veenstra wel eens gezien? Kim zegt het zelf ook al: "Ik heb geen borsten :p". Je hebt geen dikke meloenen nodig om nog 'sexy' te kunnen zijn. Dat is gewoon jou perceptie van wat 'sexy' is. En daarbij ben je nog maar 18, je hoeft er nog helemaal niet uit te zien als een wijf van 30. Ben blij dat je nog zo jong bent, als je eenmaal ouder bent wil er toch weer jonger uit gaan zien;P en dan heb je weer een ander probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zit je er mee dat je kleine borsten hebt? Ik vind, hoe kleiner hoe beter, je zal maar van die bloemkolen hebben die zitten meer in de weg dan dat je er profijt van hebt, dus wees blij met die kleintjes,heb ik ook en ben er zeer content mee, degenen die ze laten vergroten vind ik maar een stelletje sukkels. En ga voor de afleiding eens iets leuks doen b.v. lid worden van een sportclub of ga lekker dansen......salsa of volksdansen dat is zo intensief dat je geen tijd meer hebt om aan je lichaam te denken. Doen hoor......je zal 't zien!!!!