Een bepaalde groep mensen zijn fel tegen het gebruik van anabole steroïden binnen sport. Waarom is dat zo?

Over oneerlijke concurrentie hoeven we het niet te hebben. Als iedere sporter het zou gebruiken is er ook geen sprake van oneerlijke concurrentie. Ook is het zo dat bij een 'normaal' gebruik dileze middelen geen negatieve invloed hebben op het menselijk lichaam. Misbruik is echter schadelijk! Waarom zijn mensen zo fel tegen het gebruik van stimulerende middelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan je vooral afvragen welk nut het gebruik van anabole steroïden heeft.
Verder is misbruik voor je gezondheid schadelijk en mensen zijn niet altijd in staat om die grens tussen normaal en ongezond gebruik te maken.
Want ja, bij wat meer presteer je misschien toch net beter dan je tegenstander.....dan is de keuze wel erg snel gemaakt en heb je toch oneerlijke concurrentie, want wie controleert de hoeveelheid.

Maar de belangrijkste vraag blijft voor mij, het nut ervan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het nut kan ik je wel wat vertellen. Je staat tijdens je training op ongelofelijke hoogte en kan dingen die je jezelf niet voor mogelijk hebt gehouden. Maar wat dacht je van: gebruik bij herstel van een blessure?

Andere antwoorden (1)

Naar mijn mening werkt het toestaan van stimulerende middelen wel degelijk concurrentievervalsend. Eerlijke concurrentie in sport gaat uit van de eigen vermogens van de sporters. Als stimulerende middelen gebruikt worden, zullen de prestaties niet meer alleen afhangen van het eigen vermogen, maar vooral ook van de middelen die je neemt. Daarnaast kunnen die middelen wellicht een verschillende invloed op verschillende personen hebben.
Daarnaast doet het de gezondheid ook bepaald geen goeds, zoals hierboven al werd gezegd.

Eerlijke sport gaat uit van de vermogens van sporters zelf, niet van de middelen die zij gebruiken.