Bloedverlies tijdens sex, wat kan het zijn?

Het is in de afgelopen 5 maanden nu 3 keer voor gekomen dat ik bloed verlies tijdens de sex. Soms veel en soms weinig.

Als je Internet er op na speurt vind je verschillende informatie, van baarmoederhalskanker tot een klein wondje.

Ik schaam me er kapot voor en zal morgen zeker de huisarts even bellen om raad te vragen.

Er spelen een aantal factoren mee, ik ben pas net (Dus 5 maanden) weer met de pil begonnen en mijn lichaam is nog een beetje van slag (wennen aan de cyclus) Ook was dit 2 dagen na het einde van de menstruatie en ging het er vrij ruig aan toe, dus denk ik al snel: misschien was het een restje bloed wat nog achter was gebleven (omdat het vaak zo is dat je na de laatste menstruatiedag nog een aantal dagen wat afscheiding hebt)

De eerste keer bloedverlies was best veel, huisarts gebeld en die zei dat ik mij nergens druk over hoefde te maken en dat het kwam door het opnieuw starten met de pil (ik zou 3 dagen er na ongesteld moeten worden). Nu is het dus erna nog 2 keer gebeurd, hele kleine beetjes helderrood bloed.

Ik schaam me elke keer kapot tegenover mijn vriend en weet niet goed of ik wat meer bij mijn huisarts moet aandringen of het nog even aankijken in een periode dat ik zeker weet dat het niks met mijn menstruatie te maken kan hebben.

iemand advies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Te hevige sex, of een grote ... dat hij ergens binnen iets aanraakt dat voor bloeding zorgt. Maar ik zou ook zeker even contact opnemen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn voornaamste advies zal zijn [ behalve toch in de gaten houden en met de huisarts overleggen]
je NIET te schamen tegenover je vriend.

Dat is echt nergens voor nodig.
Ik zou het gewoon bespreekbaar maken en
vooral ook je eigen zorgen er over.
En dan hoort hij begripvol en zorgelijk te reageren.
Jeetje, alsof bloed iets is, waar je je voor zou moeten
schamen!
Als hij er niet tegen kan ligt dat aan hem en niet aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens met dit eerste antwoord. Nog even een extra tip. Geef duidelijk je grenzen aan mocht je je niet prettig voelen tijdens de sex als je merkt dat je gaat bloeden. Nee is nee en als je twijfelt volg dan je gevoel. Heb je meer een nee-gevoel dan een ja gevoel dan moet ook dat bespreekbaar zijn. Geniet van elkaar! En schaam je maar niet hoor het is wel normaal het overkomt mij ook ik ben van t bouwjaar 1974. Wel contact houden met de huisarts. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had ik dat dat ook en ik heb endometriose. kan ook een doorbraakbloeding zijn. als je klachten aanhouden dan weer naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een endometriosehaardje (beetje weefsel) kan zich in de schede of op de baarmoederwond bevinden en bij seks gaan bloeden. Dat merk je achteraf pas en hoeft niet pijnlijk te zijn (kan wel!).
Als zoiets het probleem zou zijn, kan de huisarts dat waarschijnlijk vaststellen, en kan de gynaecoloog dat haardje weghalen, zodat je er geen last meer van hebt.
Het kan ook duiden op een infectie bijvoorbeeld.
Ik zou toch even naar de huisarts gaan, je had het eerder niet en je vindt het vervelend, dus hup!

Toegevoegd na 33 seconden:
BaarmoederMMMMMMMMMond, dus ;p (Freudian slip ;p)