Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik doen aan een roodplekje tussen me lip en me neus

ik heb vorige week een klein puistje gehad die op springen stond,dus ik uitknijpen en der bleven witte pitten uitkomen nu is het een rood plekje,met een klein blaasje er op het jeuk en het doet zeer!!wat kan ik er tegen doen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
777

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hee Eva, je bent waarschijnlijk een puber van tussen de 11-17 jaar. Ten eerste wil ik zeggen dat (bijna) iedereen op die leeftijd last krijgt van jeugdpuistjes door overtollig spul dat de talgkliertjes maken. Dus je hoeft je niet te schamen. Een goed remedie hier tegen is een een beetje tandpasta op het gevoelige plekje doen en een goed nachtje laten zitten. Evt met een watje en een plakbandje zodat er geen witte strepen achterblijven op je bed. Het is in ieder geval onverstandig om te gaan krabben, al is het nog zo verleidelijk. Ik hoop dat dit helpt en sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puberaf ben ik,word 21:Pmaar dat maakt nie uit
maakt het dan nog uit wat voor tandpasta??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, sorry hiervoor :d uhm.. Ik heb geen flauw idee. Misschien een met fluor? Beetje gek maar puur op gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh nee ik vind het niet erg hoor:Pga ik ff proberen

Andere antwoorden (4)

Je kan proberen een zacht zalfje erop te smeren vasaline bedoel ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jah heb er al intesieve creme van etos,scheerzalf omdat kamille in zit en vasaline opgesmeerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal ik het even afwachten en als het steeds erger wordt dan moet je een huisarts erbij halen
Gewoon met rust laten.
Niet aan krabben of pulken, dan trekt het vanzelf weer weg.

Dat hoort er nu eenmaal bij als je huid volwassen gaat worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou er moeten vanaf blijven, en clearasil kan je kopen.. dat houd je huid schoon, en dat werkt heel erg goed tegen puisjes. (ik heb er namelijk ook heel erg last van).
ik gebruik dat spul iedere dag, en is m'n huid er veel beter aan toe.

als dat rode plekje na een tijdje nog steeds niet weg is, of alleen maar nog meer pijn gaat doen, zou ik even naar de huisarts gaan, die geeft je misschien wel een zalfje er tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
calendula emulsie van VSM, ( op basis van goudsbloemen) werkt perfect tegen blaasjes en dat soort wondjes. Het droogt het blaasje uit en herstelt de huid zodanig dat het littekenweefsel tegen gaat in die mate dat het mooier herstelt me, dan zonder dit middeltje. Het wordt dan ook veel gebruikt tegen waterpokken.
Ook aloe vera is een goed middeltje, kan ook rechtstreeks van de plant. Knijp dan wat gel uit ene blad van de plant en smeer dat een paar keer per dag op het wondje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 2 nachten met tandpasta gezeten tehebben heb ik er sudocreme opgesmeerd,sochtends werd ik wakker de hele korst hing aan een klein deel nog aan,tijdens eten is hij er afgevallen,de hele dag beet het

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding