Wat te doen op zaterdagmiddag met 80+ers iets gezelligs geen muzia of winkeken ivm rollator

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn in musea en dierentuinen ed altijd wel speciale voorzieningen voor mensen zie slecht ter been zijn. Zo staan er altijd wel leen-rolstoelen.

Antwoorden (4)

Bingo spelen, misschien wandelen (als dat met rollator kan) of een terrasje pakken. Altijd gezellig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het ze : vaak willen ze nog eens oude, bekende plekjes zien, waar ze jarenlang niet hebben kunnen komen.
Het huis uit hun kindertijd, of waar hun eigen gezin is opgegroeid, hun oude school, lievelingsplekjes (waarvan zij alleen weten, waarom het lievelingsplekjes zijn...), de heide, het bos of de zee.
Voor 80-jarigen wordt de wereld steeds kleiner, vooral, als ze zelf geen auto meer rijden.

En dan ergens poffertjes eten, of een pannenkoek, of een enorme coupe ijs.

Als het meer stadsmensen zijn, rij door de stad, zijn het buitenmensen, ga bloesembomen, lammetjes en paardebloemen kijken.

En rij vooral rustig, zodat ze goed kunnen kijken. Raampjes open, zodat ze ook van alles kunnen ruiken en horen.
Kleine, smalle weggetjes opzoeken, waar je zonder hinder stil kunt staan, zodat ze de bloesemtakken aan kunnen raken.

Ik wed, dat ze er nog dagenlang van nagenieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plus, natuurlijk! ^^
ze meenemen naar leuke plekjes, racen met rollator :) (hangt van de humor van de bejaarde af)
schoonheidsbehandeling, creatief met zijn allen bezig zijn,
De oma waar ik mee omga, vind Tai Chi en meditatie ook leuk om te doen, en racen met de rollator.
Wat je zo vaak tegenkomt is dat bejaarden als een klein kind aangesproken worden. de verpleegsters praten met een hoog stemmetje alsof ze een klein kind zijn. Ik hoor van meerdere bejaarden dat zij dit zeer irritant vinden. Blijf dus, wat je ook doet, op een gelijkwaardige manier bezig, en gebruik humor. Lekker koken, lekker eten,
En een lijstje maken en daar wat punten uitzoeken en hen dat zelf laten bekijken en liezen... waar het meest voor gestemd voor wordt ga je dan doen :) Zij moeten het tenslotte klaarspelen, niet wij :P

Toegevoegd na 2 minuten:
de oma waar ik mee omga laat ik op de rollator zitten, en dan race ik door de gangen, gewoon lol hebben :) ( doe dit niet op een tegelpad, das te link :P, en voel aan wanneer de oma die humor heeft dat ze dat zelf wil... dit ontstond spontaan en ik wou het toch even delen :P We hebben hier samen heel veel lol aan beleefd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn schoonmoeder heeft altijd graag getuinierd, en zij vindt rondstruinen in een groot tuincentrum heerlijk. Zelfs zonder iets te kopen! Gewoon rondneuzen en genieten van al dat moois.