Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 130 decibel ook schadelijk voor je gehoor vanaf 16 kilohertz pieptoon?

Een mens kan horen tot circa 20 kilohertz maar dit verschilt per mens.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
660

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

130 dB bij 16 kHz is in elk geval wel schadelijk voor het gehoor van goedhorenden.
Voor net erboven kan ik niet veel vinden (zoeken op ultrasound geeft veel hits, maar vooral over superhoge frequenties in de orde van MHz die voor ziekenhuisechos gebruikt worden). Hieronder echter toch wat bronnen die er meer over zeggen.
In de advertentie staat trouwens "let op, kan vervelend zijn voor gevoelige kinderoortjes"; dat zegt al wel genoeg...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee waarom ie twee keer post met elk een andere van de twee links die ik had...
130 dB bij 16 kHz is in elk geval wel schadelijk voor het gehoor van goedhorenden.
Voor net erboven kan ik niet veel vinden (zoeken op ultrasound geeft veel hits, maar vooral over superhoge frequenties in de orde van MHz die voor ziekenhuisechos gebruikt worden). Hieronder echter toch wat bronnen die er meer over zeggen.
In de advertentie staat trouwens "let op, kan vervelend zijn voor gevoelige kinderoortjes"; dat zegt al wel genoeg...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee waarom ie twee keer post met elk een andere van de twee links die ik had...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding