Steeds banger voor enge mannen op straat, wat moet ik doen?

laatst liep ik in de bristol. er was niemand, op de verkopers en een gezin na.
langs de deur liep een man. toen hij mij in het oog kreeg bleef hij voor de deur staan. hij ging niet naar binnen, maar hij stond daar voor recht voor de ingang. de hele tijd als ik naar links ging, ging zijn blik met mij mee. eerst dacht ik dat het gezin bij hem hoorde, maar toen zij de bristol verlieten liep hij NIET mee.
hij bleef me maar volgen met zijn ogen.
ik heb toen snel een trui van het rek gevist en ben de paskamers ingegaan. zodat hij me niet kon zien. en het leek of ik iets aan het passen was.
daarna ben ik naar buiten gegaan van het pashokje, en hij stond er nog steeds. ik hing de trui weg en ging nog wat neuzen, nog steeds was hij er!!!! hij bleef me volgend, hij zag er eng uit en was heel stevig, en had een norse blik.
na een uur, liep hij weg. ik ben voor de zekerheid nog een kwartier langer gebleven en ben daarna zo hard als ik kon naar huis gerend.
ik woon om de hoek van de bristol, hij woont blijkbaar in de buurt, ik zie hem nog wel eens lopen, en steeds ren ik hard weg.

ik ben nu steeds banger voor enge mannen op straat (ik ben ook ooit in aanraking geweest met iemand op internet. ik heb nooit iets uitgetrokken voor een cam of zo, maar het was wel eng)

wat moet ik doen? ik zie hem nog wel eens lopen! heeft iemand tips voor me???
wat kan dit beteken??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

gaat ie dit nu NOG vaker doen kan je melding maken op het politiebureau.
het is dan belangrijk dat je een soort van agenda bijhoud. elke keer als de creap zich niet kan gedragen schrijf je het op. de datum, de tijd, de plaats, de duur en de situatie, eventuele getuigen (net als je hier hebt gedaan)
kan iemand je vertellen wie het is of waar hij woont als hij vaker in de buurt gezien word.?
zorg in ieder geval voor back-up. is er iemand die in de buurt woont die je kan bellen en naar je toe komt? (vrienden, ouders, broers, zussen, klasgenootjes) hier kom ik later op terug.

de man is niet direct of agressief, anders had hij je bv wel aangesproken maar daar is hij te laf voor.
al snap ik heel goed dat de situatie op zich angstig is, maar het gevoel wat je bij de bristol-creap hebt moet je wel los kunnen zien van andere onbekende mannen.
zelfverdediging is een goed manier om je zekerder en waarbaarder te maken in dit soort situaties.

de bristolcreap vind het blijkbaar nodig om jou een onbehaaglijk gevoel te geven. je kan hem laten zien dat dit geen effect heeft.
blijf niet langer in de winkel dan nodig is, loop rechtop, schouders naar achteren en kijk hem nors aan als je vlak lang hem heen naar buiten loopt. niet achterom kijken maar de volgende winkel ingaan en vanuit die winkel kijken of hij er nog is.
snapt ie de hint niet kan je naar het winkel personeel gaan (liefst als er wat stoere mannen of jongens je ook horen) en zeg dat deze man je achtervolgt. jij als klant moet je veilig voelen dus het personeel zal zeer waarschijnlijk de man aanspreken (of de omstanders kunnen dit doen)

is de hint nog niet duidelijk doe dan naar de man of er niets aan de hand is en bel je back-up zodat je zonder die nare creap de winkel kan verlaten en naar huis kan gaan.

hoe eigenwijzer de man is hoe meer jij te melden bij de politie. komt dit regelmatig voor kan je de politie vragen ze te bellen als creapy weer opduikt.

mocht het uilopen op stalken (meer dan per toeval tegenkomen) dan zeker de politie inschakelen!

succes gewenst!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt! ik zal er op letten!!!
ik neem wel een kladblokje mee in mijn tas! ik had me voorgenomen gewon weg te gaan, maar hij stond echt voor de ingang. de "ingang van de ingang"laat maar zeggen, dus ik kon er gewoon niet langs!! nogmaals heel erg bedankt! het gaat wel lukkken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zeggen: je staat in de weg, zou ik er even langs mogen? gaat ie aan de kant dan vriendelijk bedanken. doet ie dit niet geef het dan aan bij het personeel van de winkel. de creap gaat toevallig ECHT niet bepalen waar jij wel of niet heengaat toch? :O)
(jammer dat ik er niet bij was, die knuppels weten precies bij wie ze wel en bij wie ze niet zo achterlijk kunnen doen, walgelijk!) no thanx, en nogmaals heel veel succes!

Andere antwoorden (6)

Een cursus zelfverdediging is wel iets voor jou. Dan ben je in elk geval minder bang de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor het advies, ik zal het met mijn ouders overleggen!
Als je nog jong bent zou ik daar met je ouders over praten. Als je ouder en sterk bent is er niets aan de hand. Mocht hij je aanraken dan mep je hem gewoon neer.
Ook kun je een foto van deze persoon nemen en er mee langs de politie gaan. Waarschijnlijk is hij daar bekend en doen ze er iets aan.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga zelf nog een keer een winkel binnen, als hij dan voor de deur staat, zorg je dat je vader, of een andere sterke kerel klaar staat en snel kan komen om die man eens even met een 'goed gesprek' ;) te vertellen dat zijn gedrag niet normaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet moeilijk overdoen, gewoon direct naar de politie gaan.
kost je niets hooguit 10 minuutjes.
hem nergens van beschuldigen, gewoon uitleg geven van de situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je het durft maar als je een telefoon bij je hebt zou je een foto van hem kunnen maken (of doen alsof je en foto maakt).

Alternatief is dat je iemand belt (bijv als hij je de doorgang verspert), of je DOET of je belt en dan zeg je keihard: ja, de engerd hij is er weer, wanneer kun je hier zijn, over 5 minuten, ok ik wacht wel, moet ik achter hem aan als hij wegloopt of laat ik het dan zitten.

Dan toon je heel assertief en vaak ben je dan niet meer interessant.
amigo
13 jaar geleden
zoalsanderen zeggen, maak een foto,bv as hij bij de ingang staat bij de winkel moet je in de winkel staanwant as hij binnenkomt heb je bescherming van de kasaceres ener zijn camera's dus hij kan niks doen en gamet die foto nade politieen zedahijjelstig valt, of ga op en vectsportdar leer je leuke verdedigings aanval trucjes e ben j veel minder bang.