Welke manieren zijn er voor mij om een beetje nieuwe contacten te maken?

Ik ben een alleenstaande jonge moeder (22) van een zoontje van 5. Toen ik bevallen was, merkte ik dat ineens al mijn ''vriendinnen'' een stuk minder interesse in mij hadden. Nu ben ik 5 jaar verder, ondertussen verhuist naar een andere plaats (20 minuten van mijn vorige woonplaats vandaan) en nu heb ik eigenlijk geen sociaal leven meer. Een praatje maken met de moeders van mijn zoon zijn school vind ik altijd wel erg gezellig, maar je mist toch de klik wat naar mijn idee door het leeftijdsverschil komt. Mijn zoontje heeft het syndroom van asperger, en is dus niet echt het type om mee een speeltuin in te nemen als er andere kinderen rond lopen.

Maargoed, ik heb dus altijd mijn zoontje bij me dus een sportvereniging of iets dergelijks is voor mij ook niet mogelijk, en ik vind het Internetcontacten ook niet echt een succes. Wie heeft er wel een goed idee om een beetje in contact te komen met andere mensen?

Het begint onderhand wel een beetje deprimerend te worden terwijl ik wel heel sociaal ingesteld ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een keer iemand heb om in het weekend om op te passen dan ga je een keertje lekker stappen of je zoekt een hobby voor thuis waarbij je andere mensen kan uitnodigen. En wees niet ongerust een vriend van mij werd ook vroeg vader en iedereen met wie hij toen omging liet hem vallen. Dat is de instelling van de jongeren klink miscchien raar van een 27 jarige.Misschien is internet 'dating' wel iets. Dating is een groot woord. Ik weet wel zeker dat als jij daar een eerlijke en oprechte advertentie plaats dat er echt wel iemand is die met je wil afspreken om iets leuks te doen. En blijf proberen een sport te zoeken voor je zoontje!!!! Probeer ietsvan hardlopen of iets geheel anders online gamen voor je zoontje. Ik ken de ziekte niet heel goed maar volgens mij op langte termijn als hij 2 of 3 keer in de week met dezelfde mensen gaat sporten dan kan hij op den duur vertrouwd raken met de mensen daar. Begrijp me niet verkeerd maar des te meer tijd je er nu in stop de meer tijd heb je later voor jezelf. Ik vind het echt knap van je dat je het allemaal alleen doet.:)

Toegevoegd na 7 minuten:
Een oppas zou het beste voor je zijn dan kan je in het weekend een beetje contact zoeken met andere mensen. Ik hoop dat je familie je wilt helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je je aan moet sluiten bij de lotgenoten vereniging van mensen die een kind hebben met het syndroom van asperger.

Daar zitten mensen die gelijkaardige problemen hebben en vermoedelijk ook heel eenzaam in het leven staan.

Wellicht kun je daar een goed contact vinden/leggen.

Daarnaast kun je je een hondje aanschaffen. Dat is heel leuk voor je kind èn..voor jou als je dat beestje een paar maal op de dag uitlaat.

Honden zijn ideaal om sociale contacten te leggen..een praatje is immers zó gemaakt terwijl je hondje zijn behoefte doet.

Ik wens je alle succes toe, hoor!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou een hondje is niet zo'n heel goed idee met 3 katten haha. Ik ben wel een echte hondenliefhebber maar niet echt het ''lekker-naar-buiten-in-de-stromende-regen'' type ;-) vandaar dat ik voor katten heb gekozen want die laten zichzelf uit... maar ik vind het wel een leuk idee
--Een sociaal netwerk hebben is erg belangrijk als je eenoudergezin bent. Zoek in de eerste plaats een scholier die af en toe wil oppassen, dan kan je ook eens alleen weg zonder kind. Als je geen werk hebt, probeer en parttime baan te vinden of kijk of je een omscholingstraject kunt doen.
--Je zou ook vrijwilligerswerk kunnen zoeken. Wat ook leuk is om af en toe eens een moeder van school uit te nodigen met een rustig kindje voor een pannenkoekenluch, een zondagochtend zwemmen of een knutselmiddag. Wordt ook hulpmoeder op school, dat is vaak erg gezellig.
--Verder heb je misschien iets aan een leuke site voor nieuwe contacten : Singleparent.nl . Die site heeft informatie en ook een forum. Praat eens wat op het forum en als je een klik hebt met mensen kun je eens samen wat afspreken in het weekend of in de schoolvakantie.
--Word zeker ook lid van Balans. Dat is een supergoede landelijke oudervereniging voor ouders met autistische kinderen. Behalve veel info geven de regio's ook regionale bijeenkomsten en informatie avonden , soms een activiteit waarbij je kind mee kan. Je kunt bellen als je meer info wilt op nummer 0900-2020065
--Verder zou je bij een MEE eens kunnen informeren naar mogelijkheden dicht bij huis. Dat is een erg goede vereniging die allerlei ondersteuning geven voor mensen/kinderen die leven met een beperking. Ze zijn ook goed thuis in de Sociale Kaart dus kunnen je goed verwijzen. Met al deze info kan je hopelijk weer verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor je zoontje zijn er ook speciale logeerhuizen, speciaal voor kinderen met een beperking. Dan heb jij ook wat meer tijd voor jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het letterlijk zoveel mogelijk onder de mensen komen helpt. Regel zonder het gevoel te hebben dat je je zoon aan de kant zet zo nu en dan een oppas voor hem. Gun jezelf eens een uitje. Zoek verenigingen op.

Dus eerst een oplossing vinden voor het oppassen op je kindje.
Niemand zal of mag het je kwalijk nemen dat je tijd voor jezelf gaat creëren.