Hoe krijg ik meer eetlust..?

Sinds ik geopereerd ben eet ik erg slecht.. en dat past totaal niet bij mij, integendeel!
Ik zit vrijwel direct "vol".. heb eigenlijk mee rbehoefte aan vocht dan aan voedsel..
Ik val dus ook nog altijd af en ondanks dat ik ergens ook wel toejuich, gaat het nu erg hard en da is ook niet zo als het hoort.. ( het is ook nooit goed he..)
Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie vraag, ik zit met hetzelfde probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een maagverkleiningsoperatie gehad? Even serieus: Hoe lang is die operatie geleden? Misschien moet je gewoon nog herstellen. Dwing jezelf dan tot eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een andere buikoperatie...het is 3 weken geleden..

Het beste antwoord

Je lichaam moet er weer aan wennen om meer te eten. Wat je kunt doen is de wekker zetten wanneer je moet eten. zo went je lichaam vanzelf weer om vaker te eten. Je krijgt je ''honger gevoel'' weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

als het je gaat om aankomen misschien dat je dan vetter voedsel kunt eten. Weet niet hoe lang het geleden is dat je geopereerd bent, maar wellicht moet je lichaam hier nog van revalideren en komt je eetlust vanzelf terug
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk is de vraag van vorige maand

http://www.goeievraag.nl/vraag/zorg-eten-eetlust.25657
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat als iemand bij wil komen er bepaalde speciale drinks zijn die eruit zien als drinkyogurt. Daar zitten veel calorieën in en werken prima als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt of moet aansterken.
Hieronder staat een link. Mogelijk dat als je lichaam weer gewend is aan meer calorieën je vanzelf weer wat meer honger krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van veel drinken raak je ook "vol"dat zie ik bij mijn zoontje ook heel goed.Die krijgt tegen woordig een uur voor het eten geen drinken meer en bij het eten een glaasje water.
Om meer eetlust te krijgen kan je ook beginnne met dingen die je erg lekker vind en dan beetje bij beetje meer eten.Of tussen door vaker een kleinigheidje eten
Bv avond eten je eet nu 2 piepers 2 eetlepes groentje en stukkie vlees dat eet je zo een weekje,daarna neem je 3 piepers en 3 eetlepels groente en probeer dat op te eten,bouw het vooral rustig op.Mijn zoontje at erg slecht en is nu 5 maar heeft gewicht en lengte van een kind van 3,en deze tip hebben we dus van de kinderarts gehad>
dus vooral eten wat je erg lekker vind en dat beetje bij beetje meer van opscheppen,en kleine tussen doortjes nemen.

suc 6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt door de narcose zelf ben ik onlangs ook geopereerd en had ik hier ook last van.Dit heeft bij mij 3 weken geduurd.Hoelang is het geleden dat je geopereerd bent?Je eetlust komt wel weer terug en als het te lang duurt dan moet je contact op nemen met je arts.Als je niet goed eet dat is ook niet bevoordelijk voor het herstel van je lichaam.Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kopje bouillion een half uur tot uurtje vóór de maaltijd schijnt eetlust opwekkend te zijn.
Maar ik verwacht dat je eetlust wel weer langzaam terug komt. En ben bang de kilo's ook :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbruik caloriën, dan moet je die aanvullen, dat is eten...
Smpel toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja joh dat begrijp ik maar calorieën verbruiken gaat lastig zolang je nog niets tot heel weinig mag doen..
:-(