Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen als je je licht in je hoofd voelt?

Ik voel me erg licht in mijn hoofd, ik zocht al op internet naar iets wat je er aan kunt doen maar was niet echt iets geschikts over te vinden.
Weet iemand iets? bijv. wat kun je het beste eten of wat dan ook...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Licht in je hoofd betekent vaak dat je OF een laag bloedsuikergehalte hebt OF (over)vermoeid bent. Ook kan het een teken zijn dat je bloeddruk te laag is - al is dat niet snel schadelijk.

Iets eten of uitrusten doet vaak wonderen. Werkt dat niet en heb je er vaak last van, dan doe je er goed aan er mee langs de dokter te gaan.

Het beste kun je iets eten dat suiker/koolhydraten bevat (dat werkt het snelst), maar dan krijg je wel vrij snel weer honger. Iets 'compleets' (een boterham met hartig beleg ofzo) beklijft dan langer. Even met een kop koffie en de beentjes gestrekt wil ook nog wel eens helpen, maar als je standaard altijd te laat naar bed gaat, helpt dat natuurlijk onvoldoende.

Toegevoegd na 31 seconden:
(Een rondje door de frisse buitenlucht doet trouwens ook wonderen, of een lekkere niet te warme douche).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET te warm idd. erg belangrijk!!!
(bij mij werkt het het 'oops ik ga waterpas' effect in de hand als ik te warm douche) ;-)

Andere antwoorden (6)

Meer eten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een doctor bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan te maken hebben met je bloeddruk of met je glycemie:raadpleeg eens je dokter.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Wat eten en drinken en dan even je ogen dicht doen werkt,altans bij mij!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan dan van alles aan de hand zijn. Zoals een lage suikerspiegel, bij mij helpt iets van chocolade of iets anders met suiker eten. Maar het kan ook een lage bloeddruk zijn. Eet dan iets met veel zout of drink een sterke bouilion.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed medicijn is niet altijd vies ;-)
Even rustig op de bank of bed gaan liggen, evt. met de benen wat hoger dan je hoofd. Dan kan je hoofd/kunnen je hersenen zich weer goed vullen met bloed.
Eten: iets zouts, b.v. bouillon of een broodje ham.
Als klachten vaker optreden zou je eens bij je huisartsenpraktijk de bloeddruk op kunnen laten meten of je bloedsuiker kunnen laten prikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding