Soms lijkt het dat ik moet plassen terwijl ik dat net heb gedaan? Zie uitleg.

Soms, nadat ik net heb geplast (dus echt enkele minuten geleden) lijkt het alsof ik nog steeds moet plassen. Dan voel ik plas zitten aan het topje van mijn geslachtsdeel zegmaar. En dan probeer ik het nog een keer, maar misschien komt e dan maar een druppel uit en het probleen is dan nog niet verholpen. Na enkele minuten (5-15) is het best nare gevoel weer weg. Dit heb ik echt heel soms, maar hoe komt het en hoe kan ik het voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Ik zou eens met een potje ochtenurine naar de huisarts gaan, je hebt mogelijk een blaasontsteking.

Toegevoegd na 45 seconden:
1 van de symptomen van blaasontsteking is dat je vaak moet plassen, maar dat er dan bijna niks uit komt.
Heb je ook wel eens een brandend of pijngevoel tijdens of vlak na het plassen?
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hef duurt ook maar heel eventjes en heel soms. Ik moet ook niet vaak plassen, maar gewoon normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die laatste druppels die ik dan lijk te voelen krijg ik er ook niet uit. Maar na enkele minuten verdwijnt het vanzelf.
Ritsuka
12 jaar geleden
plas je de eerste keer wel goed uit dan? en daarna nog eens een beetje schudden om de laatste druppels er ook uit te krijgen. Even met een papiertje vegen kan ook helpen.
ik heb zelf de zelfde klachten gehad. ik moest van de huisarts mijn blaas trainen als je het gevoel hebt om te plassen gewoon paar uur negeren. het heeft bij mij geholpen. maar eerst naar de huisarts natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken je probleem.

Als ik net uit bed ben, ga ik plassen, me aankleden en de hond uitlaten. Dit alles duurt maar 30 minuten en zodra ik binnen kom moet ik HEEL erg nodig plassen. Dan ga ik zitten en vier druppels vallen eruit. Heel erg frustrerend.
Daarna ga ik wat eten en weer dat gevoel, en weer vier druppies.

Ik heb dat gevoel genegeert en het gaat steeds beter. Maar je kan het beste toch even naar de huisarts gaan, zeker weten dat er niets aan de hand is.

Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou zoals al gemeld heel goed een blaasontsteking kunnen zijn, Dat is door de H.A. makkelijk te testen. Voor een oplossing er kunnen verklevingen zitten, waardoor de blaas niet geheel lleg plast. Het residu is weer een bron voor nieuwe onstekingen