Wat te doen bij een slijmbeurs ontsteking in je heup.

Ik kan al amper lopen maar nu doet me heup al naar een a twee stappen hartstikke pijn. Nu smeer ik braaf 3 x per dag me zalf erop wat kan ik nog meer doen ? Spuiten en pille werken niet echt bij mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Dan wordt het tijd eens goed met een orthopeed te overleggen of een operatie een oplossing kan bieden.
De slijmbeurs wordt dan weggehaald (die komt gewoon weer terug trouwens) dan een week of 6 rust dan zou het over moeten zijn.
Het is niet voor 100% dat de klachten wegblijven maar het kan het proberen waard zijn.

Bij mij hielpen pillen en (4) injecties ook niet in mijn schouder daar heb ik ruim 6 maanden mee gelopen totdat ik mijn arm bijna niet meer kon bewegen.
Na een MRI scan is besloten mij te opereren de slijmbeurs weg te halen en wat botaangroei te verwijderen (neerscopie).
Nu 7 weken na de operatie gaat het een stuk beter nog wel bij bepaalde bewegingen wat pijnlijk maar heb wel het idee dat het de goede kant op gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rust.
Heb net weer en slijmbeursontsteking in de elleboog achter de rug, en wat je ook smeert, slikt of oefent, rust is het enige waarmee het met een dag of twee over is. (En alles wat je niet rust maakt het alleen maar erger). En dan bedoel ik ECHT rust ; de boel de boel laten en het zere lichaamsdeel - buiten toiletbezoek- volstrekt niet gebruiken.

Is het daarmee na een week nog niet over of verbeterd, dan zit er weinig anders op dan je naar de huisarts te laten brengen. Die kan een injectie toedienen waardoor het snel weer over is. Al werken die inderdaad niet bij iedereen. Ook zal er gekeken moeten worden naar de oorzaak van de ontsteking, want een heup overbelast je natuurlijk niet zomaar. Soms is de oplossing méér bewegen (en afvallen!) , soms ook juist minder (sporten). (Ook een val of stoten kan trouwens de oorzaak zijn van bursitis).

Toegevoegd na 52 seconden:
Heb je bij herhaling ontstekingen aan de heup, dan zul je met de huisarts moeten overleggen of een operatie ene optie is ; soms kan er een zenuw of pees verlegd worden of ruimte worden gemaakt in een gewricht waar de problemen steeds ontstaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, en - sorry voor alle toevoegingen - laat ook eens goed naar je bed / matras kijken ; langdurige druk op één plek kan ook en slijmbeursontsteking veroorzaken, en een verkeerde matras/slaaphouding kan zomaar de boosdoener zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het volgende "stappen"plan lijkt mij het beste:
1) Rust
als dat niet helpt
2) Orthopeed
als dat niet helpt
3) Pijnpoli, veel pijn komt niet uit de plek waar je dat denkt te voelen. Lees de bijlage maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de huisarts gaan, ik denk niet dat er veel mensen op goeie vraag zijn die hier werkelijk alles vanaf weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al verschillende slijmbeursontstekingen gehad. Soms gaat het weg met cortisone-injecties, soms door te rusten. Maar met een heup rusten is niet zo gemakkelijk.
Het is een hardnekkige aandoening. Je kan misschien ook proberen om niet op de pijnlijke heup te slapen, om ze zo min mogelijk te belasten.
Verder pijnstillers en de raad van de orthopedist volgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik denk nog aan iets: je kan ook eens vragen om een injectie met begeleiding van een echografie. Zo kunnen ze beter zien waar ze precies moet prikken.
Beterschap!