Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is veel wondvocht verliezen na een navelbreukoperatie erg?

Vorige week woensdag ben ik behandeld aan een navelbreuk. Afgelopen maandag heb ik een redelijk zware rugzak gedragen en gistere heb ik een aantal supermarkt tassen gedragen.
Nu weet ik dat je niet mag tillen en bukken tijdens je herstel.

De wondvocht is een beetje rood en geel van kleur en de wond doet ook een beetje pijn.

Kan iemand mij vertellen uit ervaring in hoeverre dit slecht is?
Moet ik morgen contact opnemen met het ziekenhuis? Of moet ik gewoon even wat rustiger aan gaan doen de komende tijd, beetje betadine zalf smeren en opnieuw inpakken met verband?

Alvast bedankt voor uw reactie

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Rood en geel is geen wondvocht ; dat is bloed en pus. Er is dus vermoedelijk sprake van een ontsteking. Niet per se een erge, maar je moet er wel mee naar de dokter. Wondvocht is doorzichtig / kleurloos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weinig, maar het kan geen kwaad. Hou vooral in de gaten of je koorts krijgt, en pijn natuurlijk. Je mag zo stoer doen als je wilt , maar ik zou er geen risico's mee nemen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding