Hoe komt het dat ik telkens ik een accidentje heb (voet omslagen, ...) maanden out ben?

Ik ben nu 19 jaar en heb sinds men 16de maar 6 maanden zonder enige blessure rondgelopen.
Eerst sloeg ik men voet om en onstook men achillespees, een paar weken later ook de andere alloewel ik toen niets van sport meer deed. Na bijna een jaar kinesitherapie geraakte ik er eindelijk van af (mede door steunzolen), maar weer een half jaar later kreeg ik ineens enorm veel last van mijn rechterlies en een tijd later ook aan men linkerlies. Ik ben naar verschillende dokters geweest en niemand kon het oplossen via de standaard behandelingen. Later kwam ik bij een dokter terecht die de pijn wel kon doen verminderen via lasertherapie. Na wat bloedtesten bleek dat mijn suikerspiegel te laag was en dat dat kan zorgen voor dat mijn herstelsysteem niet goed werkt. Sinds toen ben ik enorm op men voeding beginnen letten en na bijna een jaar bleek mijn suikerspiegel in orde. De dokter zei me dat ik best nog steeds op men voeding blijf letten aangezien ik anders misschien herval. Maar nu krijg ik plots terug meer last aan men liezen en enkele weken geleden sloeg ik men voet om bij het voetballen en daar heb ik nog steeds enorm veel last van. Ik heb schrik dat ik hier weer maanden en misschien zelfs jaren last van zal hebben terwijl ik nog steeds pijn heb aan men liezen.
Heeft iemand hier enige verklaring of hulp voor?
Momenteel heb ik reeds 3,5 jaar elke dag pijn aan men liezen .. er verandert niets als ik niet sport. Dus er is een pijngrens en daar geraak ik niet onder.
verstuikt =

Picture for question

Antwoorden (1)

Het is niet zo gek dat je er lang last van blijft houden als je je voet "omslaat" (Ik ken deze term niet, bedoel je verzwikt, verstuikt, dubbel geklapt, erdoor heen gegaan?) En het is ook niet zo gek dat je als een probleem hebt met één voet of been of knie, de andere later ook problemen gaat geven - je belast je andere voet dan "raar", teveel, anders dan anders, zodat ook je andere voet problemen gaat geven.
Dus, nee, ik heb er geen hulp voor, behalve inderdaad goed letten op je eten en drinken en slapen, zorgen dat je in zo goed mogelijke conditie bent, en vooral niet gaan sporten als je nog (veel) last hebt van eerdere blessures. Want te vroeg weer beginnen kan natuurlijk ook tot problemen leiden. Heb je wel eens een in sport gespecialiseerde arts of fysiotherapeut bezocht?
een jaar geleden