Als je asmatisch bent en je hebt geen inhilator bij je, wat kan je dan het beste doen/gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens iets gehoord over koffie drinken. Maar of het klopt weet ik niet zeker. Zou je even moeten Googlen ofzo.

Antwoorden (8)

Een paar diep in en uit ademen wil wel eens helpen.
Maar als je al weet dat je er last van hebt zorg dan altijd dat je je inhalator bij je hebt want geen lucht aan kunnen is geen pretje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1 Werk.
Amadea
13 jaar geleden
Onzin om daar 2 minnen voor te geven, het is wel degelijk een waardevol antwoord! -> compensatieplus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf ook asmatisch geweest en vergat ook wel eens de inhalator mee te nemen.
Maar ach als ze graag minnen moeten ze hun gang maar gaan.
maar eef en amadea bedankt voor je +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dom volk wat allemaal zit te minnen.
Ik ben het helemaal met je eens.
En ook met amadea.
Als je mint geef er dan Een Reden bij.
Een van de redenen waarom ik ik nooit min.
Tenzij het hoogst noodzakelijk is.
Letten op een goede lichaamshouding bij het ademen en het vooral rustig houden en niet of weinig inspanning doen.
Iemand op bellen die je inhalator zo vlug mogelijk brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogelijk aan een inhalator proberen te komen.
Iemand bellen die het je kan brengen. Andere ademhalingstechnieken gaan hier niet voor helpen, moet je het toch zonder inhalator doen blijf zo rustig mogelijk zonder inspanningen en uit de buurt van rook of andere prikkels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig blijven en op je ademhaling letten, ik heb ook astma het werkt zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan in een zakje ademen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat werkt alleen bij mensen die hyperventileren. Als je astma hebt zou je het nóg benauwder krijgen. Slecht advies dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor het verkeerde antwoord, ik dacht dat je dan makkelijker kon ademen
Ben in je in nl ga naar de avond apotheek of nacht dokter of bel op !nu maak je borst kast ruimer schouders nr achter borst nr voren en rustig ademen diep .succes blijf rustig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie drinken! Bijna overal te krijgen en erg effectief.

2 koppen sterke koffie drinken kan een astma aanval binnen een half uur stoppen en het effect van de koffie werkt daarna nog ongeveer 6 uur door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Ik vond het zelf niet echt werken, en kon vervolgens ook niet meer slapen. Maar misschien komt dat ook doordat ik koffie intens smerig vind en er vooral misselijk van werd.
Zorg hoe dan ook voor frissere lucht als het kan en probeer stress te vermijden, dat verergert de klachten... Mocht je een roker zijn, wees dan flink en rook even niet, hoe vervelendf dat ook kan zijn.... neem vanaf nu altijd een inhalator mee en zet die op een plek waar je hem nooit vergeet... standaard heb ik er altijd een in mijn rugzak zitten, want waar ik gaat gaat die mee. Ook een in mijn jaszak....