Als je asmatisch bent en je hebt geen inhilator bij je, wat kan je dan het beste doen/gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een paar diep in en uit ademen wil wel eens helpen. Maar als je al weet dat je er last van hebt zorg dan altijd dat je je inhalator bij je hebt want geen lucht aan kunnen is geen pretje.

Letten op een goede lichaamshouding bij het ademen en het vooral rustig houden en niet of weinig inspanning doen. Iemand op bellen die je inhalator zo vlug mogelijk brengt.

Zo snel mogelijk aan een inhalator proberen te komen. Iemand bellen die het je kan brengen. Andere ademhalingstechnieken gaan hier niet voor helpen, moet je het toch zonder inhalator doen blijf zo rustig mogelijk zonder inspanningen en uit de buurt van rook of andere prikkels

Het ligt eraan... Als sneller iemand de inhalator voor je op kan halen dan kan je dit kiezen, maar zodra dit onmogelijk is en de aanval is echt heftig dan is dit een reden om 112 te bellen! Tussentijds: - Zorg voor een zuurstofrijke omgeving, ventileer zo veel mogelijk (ramen open bv) (wel jas aan in de winter ;) - Ga zo mogelijk aan een tafel zitten met ellebogen en onderarmen gesteund op een tafel. Iets gekromde rug helpt ook wat. - Probeer zo veel mogelijk te ontspannen. Afleidende gedachten of evt een muziekje tijds wachten kan ook. - Is er iemand aanwezig, vraag deze om zacht je nek en schouderspieren te masseren. Zodra de ambulance er is, krijg je onderweg al zuurstof en een injectie, rest is geregeld op de spoedhulp in ziekenhuis. Wat ook handig is, is zorgen dat je steeds adresboekje bij je hebt waarin je kan zoeken naar iemand die je kent, nabij woont en exact dezelfde ihilator/medicatie heeft! Zo heeft een (buurt) vriendin me ooit midden in de nacht haar eigen medicatie aan huis gebracht ;) Bron: eigen ervaring en nadien vaker aanwezig geweest bij kids en volwassenen met acute aanval ;)

Rustig blijven en op je ademhaling letten, ik heb ook astma het werkt zeker.

Je kan in een zakje ademen

Ben in je in nl ga naar de avond apotheek of nacht dokter of bel op !nu maak je borst kast ruimer schouders nr achter borst nr voren en rustig ademen diep .succes blijf rustig

Koffie drinken! Bijna overal te krijgen en erg effectief. 2 koppen sterke koffie drinken kan een astma aanval binnen een half uur stoppen en het effect van de koffie werkt daarna nog ongeveer 6 uur door.

Bronnen:
http://www.paranormaaladviespunt.nl/Aandoe...

Zorg hoe dan ook voor frissere lucht als het kan en probeer stress te vermijden, dat verergert de klachten... Mocht je een roker zijn, wees dan flink en rook even niet, hoe vervelendf dat ook kan zijn.... neem vanaf nu altijd een inhalator mee en zet die op een plek waar je hem nooit vergeet... standaard heb ik er altijd een in mijn rugzak zitten, want waar ik gaat gaat die mee. Ook een in mijn jaszak....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100