Is het slecht als je te vaak, te laat naar bed gaat?

En dan niet meteen gaan slapen maar ook nog ff wat op de iPhone doet zoals goeievraag kijken :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, dat is slecht. Net zoals nog even wat op de iPhone doen - het is slimmer vanaf een uur voor je naar bed gaat niks meer in die richting te doen: geen tv, computer, smartphone. Dan kan je hoofd vast een beetje langzamer aan gaan doen, en val je makkelijker in slaap.
Als je steeds te laat naar bed gaat, word je vatbaarder voor verkoudheden en dergelijke, je kunt je overdag slechter concentreren, of je gaat je halve weekend verslapen. Echt geen aanrader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Te weinig slaap leidt tot prikkelbaarheid en gebrek aan concentratie, minder geestelijke stabiliteit en vermoeidheid.
Wat eerder gaan slapen en je voelt je fitter.

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja, slaapse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten een concentratieprobleem kan het ook je groei (mits je in de groei bent) negatief beinvloeden. Als je stelselmatig te weinig slaap krijgt groei je minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is niet goed nee je completen bio ritme raakt dan van slag wat zich kan uiten in op rare tijden moe worden bv overdag en dan in de avond jiust actief worden en of overdag erg loom zijn en prikkelbaarder worden