Waarom hebben veel mensen een meer- of minder favoriete dag in de week?

Herken jij dit ook en zo ja, hoe/waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn dagen zijn geteld, want ik ben ernstig ziek. Dit heeft mij een enorm voordeel opgeleverd want ik ben gelukkig geworden uit het besef dat mijn innerlijke elke dag sprankelt door m`n zelfbewustzijn. Elke dag is een gave. Uit gewone menselijkheid kies ik voor de zondag als rustdag. Niet voor de kerk maar voor ons allen want daar is broodnodige behoefte aan, op zondag staat de haastige wereld even stil. Ik geniet van elke dag nu ik nog leef. De maandag is geen wasdag meer, maar het begin van een nieuwe week, dinsdag draait de motor wat harder, want hij is er elke keer weer na de maandag. Woensdag ons midden van de week geen gehaktdag meer, maar een dag van besef namelijk de grote innerlijke liefde. Niet voor niets is donderdag nog even schudden, de dag waarop wiite donderdag geplant is. Vrijdag de dag van Vrija is niet alleen vis dag. We sluiten de week om ons de zaterdag te gunnen, even de dingen doen voor jezelf, zonder dat je die dag zat bent, want hij is er voor jouw. De dag van de zon jouw rustdag uit de vluchtigheid van alledag om tot bezinning te komen en het eigen hart beroeren. Zondag is een samen dag voor de kerk de tempel het gezin de kinderen. Zeven mooie geschonken dagen waarin ieder zijn eigen leven leidt en toch een samenleving vormt. Voor mij is dus elke dag van uitterst belang om genoten te worden en dat doe ik ook. Maar voor jullie zou dat hetzelfde moeten zijn. Neem de dag zoals hij komt en sluit hem dankbaar af. Zo`n dag komt nooit weer, want elke dag is nieuw en je mag opnieuw beginnen. Hou het simpel en klein, want zoals ik altijd zeg keep it small, small is beautiful. Leef in nu, leef vandaag, gisteren is gestorven morgen moet nog geboren worden vandaag doet het er toe. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Altijd de maandag en met mij velen denk ik.. omdat gaan werken na een weekeinde nu eenmaal niet voor iedereen meevalt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat congoleo juist maandag als minst favoriete dag bedoelt. Heb jij zelf nog voorkeursdagen, congoleo? Of is dat misschien het weekend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ojee Marita.. inderdaad verkeerd gelezen!
Altijd de zondag omdat het enige dag is dat ik mijn mannetje voor mezelf heb...
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou dan ook zeker mijn favoriete dag zijn :))
Dat zal voor iedereen anders zijn. Ik heb het voordeel dat ik niet meer naar de 'baas' hoef, waardoor ik minder last heb van het ritme doordeweekse dag - weekenddag.
▹ ma + di ben ik oppas-opa, hetgeen natuurlijk erg leuk is.
▹ wo ben ik dan wel toe aan een rustdag... Is ook prettig.
▹ do steek ik wat meer energie in het huishouden. Da's wat minder.
▹ vr meestal voor klusjes. Kan ook leuk zijn.
▹ za boodschappen- en winkeldag. Soms vermoeiend.
▹ zo van alles wat.
Ik zou geen enkele dag willen missen en heb niet een specifieke favoriete dag, maar ik kan me voorstellen dat werkende mensen naar het weekend uitkijken en balen van de maandag. Was bij mij vroeger ook zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een reden waarom ik deze vraag stel. Omdat ik me zo kan voorstellen dat wanneer je niet meer werkt, er minder sprake is van meer- of minder favoriete dagen. Dank voor je antwoord.
De zaterdag en zondag zijn mijn favorieten.

De minst favoriete dag is maandag.

De meest favoriete door-de-weekse-dag is de dinsdag, dit is de dag waarop het langst duurt voor het weer maandag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herken hier wel iets in ja :)
Goeie vraag, +1... Ik heb idd ook zo'n minder favo dag in de week, om eerlijk te zijn, twee. De dins- en woensdag vind ik altijd het saaist en waarom weet ik eigenlijk niet maar ik denk omdat het weekend dan voorbij is en het gewone leven weer begint en het vooruitzicht naar het weekend nog zo lang duurt, na de woensdag is het zo weer vrijdagavond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit alles te maken heeft, met hoe je in je vel zit en in het leven staat. Er is namelijk geen favoriete dag, want soms kan een 'baal' dag. Ineens een favo dag worden, omdat er iets leuks gebeurd. Maar dat is mijn mening ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal te maken hebben met iets wat je niet leuk vindt en op een vaste dag valt.
Voor mij is dat bijv. de dinsdag, omdat ik dan altijd verplicht moet vergaderen tot een uur of 6, terwijl ik er al een hele dag voor de klas op heb zitten...puf en steun.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrijdag is mijn fav. dag. Weekend in het vooruitzicht.