Gewichtsafname concerta?

Waarschijnlijk ga ik over een tijdje concerta slikken voor m'n adhd, heeft er iemand ervaring met de vaak genoemde gewichtsafname/verminderde eetlust? Val je echt af als je concerta gaat slikken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (6)

1% - 10% geeft aan dat ze deze bijwerking hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hier zelf wel last van (ik heb het ook geslikt), maar de meeste mensen hebben hier geen last van. Misschien ligt het er ook aan hoe zwaar je op dit moment ben, en hoeveel je eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het omgekeerde is ook mogelijk.
(meer eetlust en gewichtstoename)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik heb ook concerta geslikt maar heb geen last gehad van een verminderde eetlust of van gewichtsafname. integendeel zelfs, ik was toen de tijd te dun/licht voor m'n lengte en ben aangekomen terwijl ik concerta gebruikte dus je hoeft er zeker niet van af te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus heeft ook adhd en slikt ook concerta en is juist veel aangekomen. Niet door de concerta maar door te veel eten.

Het staat wel als bijwerking in de bijsluiter dus het kan wel maar gebeurd niet in alle gevallen.

Van Concerta zijn de volgende bijwerkingen bekend uit onderzoek.

De volgende bijwerkingen komen zeer vaak voor (bij meer dan 1 op 10 patiënten):

• algemeen: hoofdpijn, maagpijn;
• maag en darmen: verminderde eetlust;
• psychisch: slapeloosheid.

De volgende bijwerkingen komen vaak voor (bij 1 op 10 tot 100 patiënten):

• algemeen: het verergeren van ADHD, krachteloosheid;
• hart en bloedvaten: verhoogde bloeddruk;
• maagen darmen: misselijkheid, braken, gestoorde spijsvertering met als gevolg een vol gevoel in de bovenbuik, pijn in de maagstreek, boeren, misselijkheid, braken en zuurbranden;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je krijgt wel minder trek. Het werkt eetlustverlagend. Ik slik het ook. En als ik het een dag niet slik, blijf ik honger houden hoeveel ik ook eet!