Bestaat er een verdovingscréme voor injecties bij de tandarts?

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met pijnlijke injecties. Doordat mijn tandvlees erg ontstoken is doen de verdovinginjecties zoveel pijn dat ik het bijna uitgil van de pijn, eerder heb ik hier geen last van gehad. Kan de tandarts voordat ie gaat verdoven je tandvlees insmeren met een soort verdovingscréme om het wat minder gevoelig te maken (net als emla-zalf op de huid voordat je een infuus kriijgt)? Ik heb nog heel wat tandartsafspraken gepland staan dus graag jullie mening!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Als een tandarts goed en geduldig spuit, hoef je niet veel te voelen, alleen het binnendringen van de naald in het tandvlees, en dat is ook maar 2 seconden.
Maar er is wel een soort voorverdoving te krijgen,met een spray.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt het beste antwoord gegeven. Ik heb de apotheek gebeld en ernaar gevraagd en er bestaat idd een spray, lidocaine, dit is dezelfde stof die in de verdoving zelf zit maar die je vooraf op je tandvlees en in je gehemelte kunt spuiten, aanstippen zodat de pijn minder wordt, ben het meteen gaan halen en het werkte dus top! Bedankt, dankzij jou kwam ik op het idee om de apotheek te bellen...!

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je deze vraag het beste bij de tandarts voor kan leggen.. wel weet ik dat er bepaalde drugs zijn die je tegen je tandvlees aan drukt.. dat er dan een verdovende werking is.. alleen lijkt me dat niet zo goed voor de tandjes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in maar ik moet om 13 uur en dacht, als ik weet dat er iets is, dan ga ik iets eerder en vraag ik of hij die spray/zalf of creme er vooraf op kan doen, vandaar...Iig bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke.. succes en heel veel sterkte, ik kan gelukkig niet meepraten over die hevige pijnen, alleen in 't gehemelte.. 6x :( maar toen was ik nog jong.. maar goed! nogmaals heel veel succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks again!
Ga eens op de site van VSM rondkijken wat zij allemaal hebben. Ik weet namelijk uit eigen ervaring dat bijvoorbeeld de 'Arniflor' van VSM een zeer aangenaam verdovende werking heeft bij kneuzingen. En de 'Spiroflor' van VSM heeft dit weer bij (gewrichts) ontstekingen. Dus wellicht hebben ze bij VSM ook iets tegen ontstoken tandvlees...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ik doen! Bedankt, +1
Mogelijk dat iets hebt aan de antwoorden op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de VS is het gebruikelijk dat voor het toedienen van de injectie een watje met een verdovend middel tegen je tandvlees wordt gedrukt (zie bron). Je voelt er dan helemaal niets van.
Misschien kun je daar je tandarts om vragen.

Maar sowieso voel je minder van injecties dan vroeger omdat de naalden in de loop van de jaren veel dunner zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Het klopt idd wat je zegt; de injectienaalden zijn dunner geworden in de loop der jaren maar doordat mijn tandvlees zo gevoelig (en ontstoken) is voel ik alsof er juist een hele dikke naald naar binnen gaat.... Maar iig bedankt voor je tip, ik ga het eens vragen aan mijn tandarts! +1