wat moet ik doen met mijn vriend nu hij me een time-out geeft?

mijn vriendin zit eigenlijk met deze vraag.

ze heeft nu iets meer dan een half jaar een vriend en deze stuurt ineens uit het niets via een sms dat hij rust wilt en dat hij na moet denken over de toekomst (van hem en van hun tweetjes). sindsdien laat hij niets meer weten en is ze via zijn zusje (haar beste vriendin) erachter gekomen dat zijn werk is afgebrand (de fabriek) en zijn auto totall-loss omdat deze te dicht bij de brand stond.

ze weet het niet meer, en heeft nu besloten om een datum te prikken van: als ik voor kerstavond niets meer hebt gehoord van hem, dan is het gewoon uit, klaar over.. en hou ik de eer aan mij eigen.

is dit wel zo verstandig? ze weet niets, het is echt ineens gekomen, zoals ik uit het verhaal kan halen.

moet ze haar vriend (of ex of hoe je het wilt zien) langer de tijd geven, om na te denken, of is het wel een goede reden om tot vrijdag te wachten en dan zelf uit te maken???? ook ik weet het niet meer wat ik moet doen.... help :$

Toegevoegd na 3 uur:
misschien nog belangrijke informatie:
hij is 26/27 en zij is 18/19.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (17)

Die jongen gewoon de tijd geven die nodig is. Komt vanzelf wel weer terug. Hij heeft te veel problemen aan zijn hoofd en heeft tijd nodig dit te verwerken zonder (even) zijn vriendin. Hij is bang om zijn gezicht te verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen dumpen die hap. Als hij na een half jaar al zo reageert dan wil ik neit weten wat hij gaat doen als het nog serieuzer wordt. En aangezien ze nu twee niet totaal onbelangrijke dingen via anderen moet horen... hij is het niet waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de relatie hiervoor altijd goed is geweest zou ik het niet zomaar uitmaken als ik haar was.
ik zou eerst willen weten wat er nou aan de hand is, misschien heeft hij echt veel te veel aan zijn hoofd,
hij is nu waarschijnlijk zijn werk kwijt, zijn auto. en hij zit duidelijk even niet lekker in zijn vel.

het kan zijn dat hij dit even zelf moet verwerken en echt even rust wil hebben.
ik zou iets langer afweachten dan een paar dagen hoor.
en daarna toch proberen contact met hem te krijgen en proberen echt met hem te praten.
als dat is gebeurt kan ze een beter inzicht krijgen in wat er nou eigenlijk echt is,
ze kan het dan altijd nog uitmaken,
13 jaar geleden
Als je al een half jaar een relatie hebt, en hij reageert zo, met een sms. Dan zou ik zeggen dat het klaar is. Hij heeft kennelijk geen behoefte om zijn problemen met haar te delen. Dat is geen goede basis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze toch nog een keer zou kunnen proberen om met hem te praten. Al was het alleen maar om voor haarzelf meer duidelijkheid te krijgen. Ze heeft nu zoveel vragen over waarom het nu op deze manier moet, lijkt mij. Daarna kan ze het altijd nog uit maken. Ze heeft het dan in ieder geval voor haarzelf goed afgesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zij ooit samen verder willen lijkt het me handig als ze ook samen over de toekomst na kunnen denken.
Als hij dat als iets beschouwd waar alleen hij over kan beslissen lijkt me iets grondig mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is prima om hem wat tijd te gunnen, maar dat moet niet te lang duren. Juist als je een relatie hebt is het goed om met elkaar te praten zodat je kunt luisteren, kunt steunen, kunt meedenken.
Ze weet helemaal niks, want wat ze weet heeft ze via via gehoord. Niet de juiste weg.
Mail hem, dat gaat wat uitgebreider dan een sms, en laat weten dat je uiterlijk vrijdag wilt weten wat er allemaal aan de hand is. Dat je hem wilt steunen en niet afgescheept wilt worden met een sms. Maar als hij daar geen behoefte aan heeft, dat het voor jou dan afgelopen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geneigd te zeggen dat je 'm even de tijd moet geven. Echter, als ik veel pech of problemen op mijn bord krijg zou ik, bij een goede relatie, steun zoeken bij onder meer mijn vriendin! Misschien enig respijt, maar zou wel nadenken over de relatie als hij zich van haar wegdraait in plaats van opzoekt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin slecht, al slecht. Dumpen die knaap. Je hoeft het niet eens uit te maken, je gaat gewoon met je eigen leven verder. Mocht hij over een half jaar weer opduiken, dan beslis je dan wel op basis van je gevoelens op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze situatie zorgt voor aardig wat ongelijkheid in de relatie, zij is 'gewoon' nog smoorverliefd, hij moet nadenken over zijn gevoelens en bepaalt of hij haar over een tijdje misschien wel weer terug wil. En dat alles via een lullig SMS'je.

Als je verliefd bent, laat je je op deze manier aan het lijntje houden, maar als je er rationeel over na denkt, deugt het voor geen meter. Ze hadden toch SAMEN een relatie? Dan kan er toch ook SAMEN over problemen gepraat worden en zouden ze toch samen tot de conclusie moeten komen dat het beter was om elkaar een tijdje wat minder te zien?

Ik denk dat ze er heel wijs aan doet door de eer aan zichzelf te houden als hij niet snel wat laat horen. Zo ga je niet met elkaar om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die relatie deugt sowieso niet als hij haar dat per sms liet weten en ook geen behoefte blijkt te hebben aan haar steun bij zijn problemen met verloren werkplek en auto die total loss is. Hij heeft haar daar zelfs niet over ingelicht. Rare liefde; dumpen die handel!
13 jaar geleden
Als zijn liefde geen brand kan overwinnen en hij haar niet in de ogen kan kijken maar het met een sms moet afdoen,
dan zou ik hem per sms het mooiste kerstkado geven
wat hij altijd wilde, nl zijn vrijheid.
Die relatie zou toch al geen stand hebben gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan iemand voor de kop kijken en niet in de kop.

Het is ook niet niks wat er gebeurd is met die jongeman.
Werk en auto kwijt. Wie weet wat hij nog meer meegemaakt heeft in zijn leven.

Ben het wel eens dat het lullig is dat het via een sms gebeurd.

Dan rijst mij de vraag.
Hoe echt is de liefde van jouw vriendin naar zijn vriend als jouw vriendin een datum prikt waarvoor hij iets aan haar heeft moeten laten weten? Echte liefde kent in mijn ogen geen tijd. Wat als hij bijvoorbeeld volgende week komt opdagen, net nadat zij besloten heeft om er definitief een punt achter te zetten? Of later?

Of hij werkelijk terug komt, dat weet ik ook niet, en ik begrijp heel goed dat jouw vriendin graag verder wilt met haar en/of hun leven.

Enige dat ik weet is dat ik geen objectief antwoord kan geven omdat ik maar één kant van het verhaal weet.

Dan rijst er bij mij de volgende vragen.
Wat beweegt haar vriend om het via een sms te laten weten, en is het wel waar dat hij meer tijd nodig heeft of speelt er wat anders?

De waarheid achterhaald zich wel, dat doet het altijd.

Hoe jouw vriendin ermee omgaat, kan alleen zij het beste beoordelen. En jij kan haar een helpende hand bieden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gauw weg bij die vent. Zo doe je niet als (toekomstig) partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mannen hebben de neiging om afstand te nemen als ze een probleem hebben. ze moeten dan even in "hun hol" kruipen om alles terug op orde te krijgen in hun hoofd. het nadeel van een sms is dat je dat zo direct in je maag krijgt gesplitst, je kan niets vragen of zeggen.
wellicht is je vriendin iemand die onbewust erg veel aandacht nodig heeft. dat is niet verkeerd, maar bij mannen kan dit wel leiden tot afstand nemen, zeker als er ook andere problemen zijn. Hij moet dan even "opladen" voordat hij opnieuw iets kan geven.
Ik zou in haar plaats voorlopig niets laten weten, niet mailen, niet smssen, niets. En tegelijk iets uitstralen van "okee, ik begrijp dat je even afstand wilt en ondertussen amuseer ik me met iets anders (en dat dan ook echt doen)". Ik verwacht dat hij vanzelf wel terug komt.
Zou dit niet het geval zijn dan lijkt een ultimatum me wel okee. Je moet niet blijven wachten!Alleen zou ik dat ultimatum op het gepaste moment aan hem overmaken. Maar ook niet te snel...Hoeveel weken afstand is het dan met kerst? Als het dan meer dan twee weken is lijkt me dit ultimatum prima; anders zou ik het nog wat uitstellen. Ik zou ook niet dreigen of zo, maar gewoon zeggen "kijk, ik heb nu twee weken iets meer van je vernomen, ik begrijp heel goed dat je afstand wil en wil dat graag respecteren. Maar zo lang afstand doet me pijn want ik hou van je. Als je de relatie op die manier wil verbreken hoor ik dat graag, dan kan ik verder met mijn leven".
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het respectloos, dat hij per sms zegt dat hij een time-out wilt. Maar aan de andere kant is hij misschien wel heel erg in de war door die brand.

Ik zou in ieder geval geen overhaaste beslissingen nemen. Ik zou het nog even aankijken. Wanneer hij na een maand(of eerder) nog niets van zich laat horen, moet jou vriendin maar het initiatief nemen en op hem afstappen en vragen of hij nog verder wilt met de relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg tegen je vriendin dat ze contact met mij opneemt hoor, want zo hoort het niet hoor. Juist hoe het zo slecht met hem gaat, zou hij moeten weten dat hij op haar kan rekenen.

Ik ken veel mensen die een time-out hebben gehad, allemaal zijn kort, lang erna, of heel lang erna uit elkaar gegaan. Een relatie is vooral goede communicatie, de andere uitsluiten voor het delen van vreugde en leed - ten kostte van de relatie - kan gewoon niet.