Ik ben 12 en moest laatst de baarmoederhalskanker prik, maar ik durf de 2e en 3e niet meer te halen, zie uitleg.

Ik ben vlak na deze prik flauwgevallen, en ik durf nu niet een 2e en 3e te halen, bang voor de zelfde situatie, wat moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is je eigen lichaam, en daar ben JIJ de baas over. Niet de regering, je dokter of je ouders. Heb je de vorige keer goed gegeten voor de tijd? Uiteraard is het ook heel vervelend als je later baarmoederhalskanker hebt. Je krijgt de prikken daarom ook met een belangrijke reden. Als je later baarmoederhalskanker krijgt, dan ga je kapot aan het feit dat je het op deze manier kon voorkomen. Dus moet je tegen elkaar afwegen wat je liever hebt: kleine kans op nog 1 of 2 keer flauw vallen of een vergrootte kans op kanker. Als je daarna nog steeds bang bent, kun je ook een gesprek met e huisarts aanvragen, deze kan je ook geruststellen

Ik heb de prikken zelf ook gehaald. Ben echter niet flauw gevallen maar vond de 2e en 3e prik minder erg dan de 1e

Ook ik heb hem de afgelopen donderdag gehaald. Neem iets/iemand mee. Meisjes uit mijn klas hadden een vriendin mee. De vriendin bleef praten en voordat ze wisten hoorde ze "Je bent klaar hoor" Ook een aantal meisjes keken even op hun mobiel o.i.d. (met een arm de ander ontspannen) ook die hebben er nauwelijks wat van gemerkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100