Hoe kom ik weer op mijn ouwe slaapritme?

Door de vakantie heb ik een heel ander slaapritme dan normaal. Ik ga rond 10 uur 's ochtends naar bed en word om 8 uur 's avonds wakker. Hoe breng ik dit weer normaal want over 2 weken begint school weer. Wat kan ik het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Langzaam aanpassen werkt vaak niet. Het beste is in 1 keer jezelf op het nieuwe ritme te zetten. Doe dit een paar dagentot een week van te voren. (eerder kan ook natuurlijk). Je moet het vergelijken met 'jetlag'. Je went er vanzelf binnen een aantal dagen aan.

Ik herken dit maar meer doordat ik veel nachtdiensten draai. wat ik je aan zou raden is om gewoon kort te gaan slapen de eerste 2 dagen bijvoorbeeld maar 6 uur en dan de tijd dat je naar bed gaat vroeger maken. Dus de eerste nacht 9 uur naar bed en 3 uur eruit en de andere 7 naar bed en 2 uur eruit. Zo verplaats je het ritme al iets en maak je jezelf moe waardoor je op een bepaald moment echt wel om 11 uur of 12 uur naar bed wil ('s avonds dan he ;)) Mochten er mensen zijn die beginnen over je klok resetten door slaap over te slaan. dit kun je doen maar het is niet gezond.

Als ik jou was zou ik gewoon weer een keer om 00.00 naar bed gaan, en opstaan om 8 uur, ookal heb je niet of maar heel weinig kunnen slapen door je ritme. Blijf dan wakker tot een uur of 11. Kost wat moeite maar dat werkt denk ik het snelste (is mijn ervaring met jetlags).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100