Zijn dit Terrys nails en moet ik mij zorgen maken?

Ik ben 26 jaar en mijn nagels hebben een grote donker rode rand zonder halve maan. (Zie foto) Mijn bloedresultaten zijn goed maar toch maak ik me zorgen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
15.1K

Antwoorden (1)

Nee. Terry's nagels zijn juist nagels die helemaal wit zijn of slechts een klein randje roze hebben. Wat op de foto te zien is zijn normale, gezonde nagels. Wellicht dat de halve maantjes tevoorschijn komen als je de nagelriemen terug duwt, maar lang niet iedereen heeft ze.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. De rode randen lijken me zo aanwezig (vooral mijn pink) en dit leek me zo afwijkend. Heeft dit te maken met een tekort?
Amadea
4 jaar geleden
Nee, jij hebt het kennelijk verkeerd-om in je hoofd. Hoe meer roze je nagels zijn hoe gezonder. De huid eronder is goed doorbloed. Meer wit kan een teken zijn van leverproblemen. Hoe bleker ze zijn hoe grotere kans op een vitaminetekort of bloedarmoede.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als het Terry's nagels waren, was het wit spierwit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En wat is die rodere rand dan?
Amadea
4 jaar geleden
Daaraan zie je dat er bloedvaatjes onder de nagel liggen. Die zijn nodig voor bloedvoorziening en zuurstof van de nagelplaat.