Heb je ooit iemand proberen te helpen?

In een situatie dat iemand echt diep in de problemen zat lichamelijk of geestelijk. Dus ik bedoel niet helpen in de vorm van vertellen welke schoenen beter staan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, nog nooit meegemaakt.

Ja, iemand wiens bedrijf bijna failliet was heb ik geholpen door de administratie te verbeteren. En werk over te nemen. Hierdoor kreeg deze persoon rust en is het mede hierdoor allemaal goed gekomen. Een groepje jongens viel een dronken jongen aan en begonnen op hem te slaan en trappen. Toen heb ik ingegrepen waarna het clubje afdroop. Een tasjes rover aangehouden. Voor een select groepje mensen heb ik een luisterend oor en meer beschikbaar. Iemands hand vast gehouden toen die een hersenbloeding had gehad. En mee geweest naar het ziekenhuis (als support). Geen familie! Samen met m'n vrouw onze zoon zonder externe hulp op de wereld gezet, en dan bedoel ik de bevalling ;-) Koffie drinken en kletsen bij iemand die geestelijk in de knoop zat. Mooi lijstje, als ik zo eens kijk...

Mens en dier. Zeer regelmatig. Ik vindt het niet nodig om een opsomming van mijn "daden " te geven..

ja, helaas een keer uit bed gebeld door iemand die afscheid wou nemen. Die heb ik in een 5 uur durende sessie uit zelfmoord gepraat.

Ja,ik vind het zo vanzelfsprekend dat je iemand die in de problemen zit helpt, daar sta je niet eens bij stil. Het geeft je altijd een goed gevoel, behalve als je ontdekt dat er "misbruik" van je gemaakt wordt, maar dan vind ik het nog altijd moeilijk om niet te helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100