voor zover ik weet meet je de ademhaling niet in hertz maar in aantal keer per minuut. normaal na inspanning is 220 - je leeftijd per minuut

Toegevoegd na 44 seconden:
voor zover ik weet meet je de ademhaling niet in hertz maar in aantal keer per minuut. normaal na inspanning is '220 min je leeftijd' per minuut
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorgaand antwoord is in de war met de hartslag.
Bij een inademing in rust wordt er 400-500 ml lucht ingeademd een frequentie van 12 tot 15 keer per minuut
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een normale ademhaling is inderdaad oa de frequentie van belang.
bij bloedarmoede adem je sneller.
ook de diepte van de ademhaling bepaalt of die normaal is.
bij vocht achter de longen kan je minder diep inademen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Normale ademhalingsfrequentie

bij volwassenen is 12 - 18 ademhalingen per minuut

bij tieners (13 tot 17 jaar) 12 tot 20 ademhalingen per minuut

bij kinderen (2 tot 12 jaar) 20 – 30 ademhalingen per minuut