hoe heet? het maken van een foto van iemand die een foto maakt..dat je in een soort van vortex terecht komt qua foto..dus cumulatief.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke vortex bedoel je?
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Vortex kan verwijzen naar: Vortex (fluïdum), een draaiende beweging in een fluïdum
Vortex kan ook verwijzen naar het volgende: Natuurkunde Vorticiteit, een wiskundig concept gebruikt bij vloeistofdynamica
Quantumvortex, een topologisch effect bij superfluïditeit en bij supergeleiders
Technologie: Vortex (satelliet), een klasse verkenningssatellieten van de Verenigde Staten
Vortexmixer, een laboratoriumapparaat om vloeistoffen te mixen
Subaru XT, een auto ook verkocht door Subaru als Subaru Vortex
Achtbanen: Vortex (Calaway Park), een stalen achtbaan in Calaway Park
Vortex (California's Great America), een staande achtbaan in California's Great America
Vortex (Canada's Wonderland) een hangende achtbaan in Canada's Wonderland
Vortex (Carowinds), een staande achtbaan in Carowinds
Vortex (Kings Island), een stalen achtbaan in Kings Island
Vortex (Siam Park City), een omgekeerde achtbaan in Siam Park City
Muziek:' Vortex (band), is een Nederlandse heavy metal band die in 2010 hun vijfde album uitbrengt.
Vortex (bijnaam), zo worden mensen genoemd die in verschillende dimensies geloven. Het is een nieuw fenomeen dat voortvloeit uit het Azulisme. Een berberse stroming.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook: vortex? Welke vortex? Wat voor vortex?

Het beste antwoord

Dat wordt recursie genoemd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een heel bekend voorbeeld van een recursieve afbeelding is de reclame voor het blikje Droste cacao.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tnx.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tnx.

Andere antwoorden (1)

Het Droste effect

Toegevoegd na 2 minuten:
Het Droste-effect is een visueel effect, waarbij een afbeelding een verkleinde versie van zichzelf bevat. Voor de verkleinde afbeelding geldt weer hetzelfde, enzovoort. Dit proces van zelfverwijzing heet recursie. In theorie kan dit oneindig doorgaan. In de praktijk gaat de recursie slechts zover door, als de resolutie van de afbeelding mogelijk maakt.

Het effect is vernoemd naar Droste, een producent van cacao. Op de cacaoblikken was een verpleegster afgebeeld die een dienblad droeg met daarop hetzelfde blik cacao, waarop dan weer hetzelfde stond, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je bent me voor: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tnx.