Hoe lang mag je niet zonnen/zwemmen na het zetten van een tattoo?

Laatst heb ik een tattoo op mn rug laten zetten. Ik ga meestal iedere week naar de zonnestudio. Nu had ik een blaadje met instructies meegekregen waarop stond dat de genezing ongeveer een week duurt. Daarna mag je weer zonnen met een hoge beschermingsfactor. Toch las ik op verschillende forums dat je twee hele maanden niet mag zonnen of zwemmen... Zijn hier mensen die er ervaring mee hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Inderdaad 6 weken mits de tattoo niet volledig genezen is (vellentjes of korstjes) dit allen in verband met ontstekings gevaar geloof ik en te vroeg zonnen met je tattoo kan volgens mij erg uit de hand lopen en in erge gevallen lidtekens vooroorzaken wees gewoon voorzichtig dek de tattoo eventueel af met een pleister en ga dan zonnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar staan 6 weken voor, tenminste bij mijn dochter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja voor allebei, en daarna moest mijn dochter als ze ging zonnen nog een tijdje een Sunblocker gebruiken.
Ik heb nog een site gevonden met goeie tips. http://www.magictattoo.nl/verzorging/
Je kunt je tattoo afplakken met doorzichtige huishoudfolie (Ligt natuurlijk een beetje aan de plek en het formaat).
Zo kun je toch nog zonnen.

In principe is het het beste om 6 weken niet te zonnen en zwemmen inderdaad. Zwemmen in chloor- en zoutwater dan met name.
Het is sowieso goed om je tattoo altijd met een hoge factor in te blijven smeren, om lichte verkleuringen door de zon te voorkomen.