Heeft honing en Kaneel een helende werking?

Is dit waar dat honing en kaneel samen gebruikt een genezend effect hebben op lichamelijke kwalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

De wonderlijke en vaak niet geziene genezende eigenschappen van Honing en Kaneel

HARTKWALEN:
Maak een pasta van honing en kaneelpoeder, doe dat op brood in plaats van jam en eet het regelmatig als ontbijt. Het vermindert de cholesterol in de arteriën en redt de patiënt van een hartaanval. In Amerika en Canada hebben diverse verzorgingshuizen succesvol patiënten behandeld en ontdekten dat als je ouder wordt, de arteries en aderen hun flexibiliteit verliezen en verstoppen; maar dat honing en kaneel de arteries en aderen her-vitaliseren.

ARTRITIS:
Artritis patiënten kunnen dagelijks, ‘s morgens en ‘s avonds een kop heet water met twee lepels honing en een theelepeltje kaneelpoeder drinken. Als dat regelmatig wordt ingenomen kan zelfs chronische artritis worden genezen.

BLAAS INFECTIES:
Neem twee theelepels kaneelpoeder en een theelepel(of lepel?) honing in een glas lauwwarm water en drink het. Dit vernietigt de bacillen in de blaas.

CHOLESTEROL:
Twee lepels honing en drie theelepels kaneelpoeder gemengd in een kop theewater, aan een cholesterol patiënt gegeven, en men ontdekte dat het cholesterolniveau in het bloed tien procent minder was, binnen twee uren.

VERKOUDHEDEN:
Zij die lijden aan gewone of ernstige verkoudheid kan drie dagenlang, dagelijks dus, een lepel lauwwarme honing innemen met ¼ lepel kaneelpoeder. Dit proces zal de meeste chronische hoest, verkoudheid genezen, en de sinussen schoonmaken.

MAAG DIE VAN STREEK IS:
Honing ingenomen met kaneelpoeder geneest maagpijn en reinigt maagzweren vanaf hun wortel.

IMMUUN SYSTEEM:
Dagelijks gebruik van honing en kaneelpoeder versterkt het immuun stelsel en beschermt het lichaam tegen bacteriële en virale aanvallen. Wetenschappers hebben uitgevonden dat honing diverse vitamines en ijzer bevat in grote hoeveelheden. Constant gebruik van honing versterkt de witte bloedlichaampjes om tegen bacteriële en virale ziekten te vechten.

INDIGESTIE:
Kaneelpoeder dat op twee theelepels honing wordt gestrooid en voor het eten ingenomen, verlicht zuurheid verteert de zwaarste maaltijden.

INFLUENZA : GRIEP:
Een wetenschapper in Spanje heeft bewezen dat honing een natuurlijk ingrediënt bevat die influenza bacillen doodt en de patiënt redt van de griep….

Zie bron voor meer info over werking kaneel en honing:

LANG LEVEN:
PUISTJES:
HUIDINFECTIES:
GEWICHT VERLIEZEN:
KANKER:
VERMOEIDHEID:
SLECHTE ADEMHALING:
VERLIES VAN GEHOOR:
.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaneel weet ik niet, maar honing helpt bij wonden. Het wordt al heel, heel lang gebruikt en schijnt echt te werken. Het schijnt infectiegevaar tegen te gaan.