Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb mijn knie verdraait, wat nu

ik heb tijdens mijn voetbalwedstrijd mijn knie verdraaid, het doet heel erg zeer, ik heb een half uur gekoeld, het is nog heel erg dik, wat kan ik het beste doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Kimath
13 jaar geleden
huisarts
Dollars12
5 jaar geleden
Okay bedankt voor de tips. Hier kan ik wel wat mee.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Toevallig lig ik nu ook op bed met een dikke knie, ik lig helaas al 4 dagen in bed omdat ik helemaal niks kan... Mijn knie is ook ontzettend dik. Ik ben bij de huisarrts geweest en meteen doorgestuurt naar het ziekenhuis waar ze fotos hebben gemaakt! Daaruit was alleen te concluderen dat het niet gebroken is, omdat er vochtopstapelingen zijn. Ik werd terug gestuurt naar de huisarts die er gister nog naar heeft gekeken. Maar deze kan helaas niks doen omdat er vocht in mijn knie is. Ik gebruik nu de spray van Advil voor soepele spieren en gewrichten! Dit wil nogwel helpen. Omdat ik heel veel pijn heb gebruik ik 4x in de 24 uur ibuprofen en slik ik paracitamol. A.s. Dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis naar een orthopeet die zal kijken wat er aan de hand is (die hebben er ook veel verstand van!) Dus dat is een aanrader om ook te doen. Tevens heb ik drukverband om me knie, zodat het vocht uit de knie weg gaat. Pas als dat vocht weg is kunnen ze vaststelllen wat je hebt. Misschien heb je iets gekneusd of heb je een scheurtje aan te binnen(of buitenkant) van je kniebanden! Het kan ook iets zijn met je miniscus. Ik wens je veel sterkte ermee! Belast je knie niet en leg hem op een kussen. Als je je knie wel belast maak je het alleen maar erger!!! Daarom lig ik nu al voor dag 5 (met dit mooie weer) plat in bed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het antwoord, ik heb er wel wat aan ik ga als het morgen nog pijn doet naar de huisarts, en dan zie ik wel verder wat er gebeurt groetjes batje442

Andere antwoorden (3)

Even bellen met de huisartsenpost of het nodig en mogelijk is dat je langs kan komen. Zij kunnen meestal wel beslissen of er spoed nodig is.
Anders blijven koelen en je been hoog houden (kussentje er onder op de bank of op een krukje) en mocht het heel pijnlijk zijn een paracetamolletje.
Blijven de klachten dan maandag langs je doktersspreekuur!

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat het na een half uur nog heel dik is is trouwens niet raar, het vocht zit in je knie om deze na de beschadiging te beschermen. Het kan soms wel een paar dagen duren voor de zwelling verdwenen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het gewoon laten rusten en geen gekke dingen doen. Ik heb dat ook weleens gehad, moet je gewoon een paar dagen rust houden ;D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug draaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding