Waarom ben ik zo zwak?

Als iemand aan mij voor de grap slaat, dan doet het heel erg pijn. Net ben ik gevallen en het was niet eens zo erg ik voelde niets van. maar nou is mijn been helemaal dik geworden. Ook krijg ik makkelijk blauwe plekken. Ik wil weten waarom dit zo gebeurd. Zelfs mijn vriendin van 19 heeft sterke lichaam dan mij. Is dit normaal wat ik heb? Kan ik iets tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Misschien ben je hooggevoelig. Mensen die dat zijn, ervaren alles heel intens. Alles dat wordt gevoeld, dat gebeurt en wordt ervaren, komt harder aan. Bijvoorbeeld ook bijwerkingen van medicijnen. Maar tevens pijn. Hoog sensitieve mensen hebben niet zelden een erg lage pijngrens. Wat een ander als lichte pijn ervaart, is voor een hoog sensitief persoon bijna niet te verdragen. Daardoor kunnen ze wel eens als een watje worden gezien en bestempeld. Dat is ten onrechte.
Maar het is natuurlijk ook zo dat iedereen anders is, dat geldt ook voor je lichaam. Elk lichaam reageert anders. Als je je echt zorgen maakt, kun je het eens met je huisarts bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriendin had vroeger ook snel blauwe plekken, dit kwam toen door veel cola drinken... Geen idee hoe het kan maar geen cola drinken loste het probleem wel op.

Verder kan je jezelf natuurlijk sterker maken, spier opbouw, gezond eten, ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwakte staat los van pijn
een sterk gestel hebben (sterk zijn) staat ook los van pijn.

als iemand je slaat op een plek waar botten, zenuwen en spieren onder zitten doet dit pijn. sommigen uiten dit sneller, maar het zegt niets over je pijngrens.
een onverwachte slag zal als pijnlijker worden ervaren dan wanneer je het aan ziet komen.

een mens kan pijn verschillende ervaren. bij de ene zal het zeer doen, en bij de andere niet. je spreekt dan over een hoge of een lage pijngrens.

de blauwe plekken zijn makkelijk te verklaren, maar waarom jij snel blauwe plekken krijgt is wat lastiger.
er zijn namelijk veel redenen, en oorzaken die de onderlinge verschillen uit kunnen maken.

hier kan je meer over lezen in de link, omdat een samenvatting van alle mogelijke opties hier niet passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar de huisarts zou ik zeggen. wij zijn hier leken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leken in het algemeen?
mensen die geen opties of uitleg kunnen geven?
een diagnose op afstand moeten geven?
geen achtergrond info kunnen geven?
de vraag niet kunnen beantwoorden met nuttige info? wanneer is iemand een leek? en zijn leken hier per definitie niet aanwezig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is een fysiek probleem. mij lijkt een check bij een arts in de vorm van echt menselijk contact altijd beter dan via GV uitsluitsel (of ook maar die suggestie van een volledig antwoord) er kan hier een arts actief zijn, maar die zal neem ik aan uiteindelijk ook het advies geven naar de eigen huisarts te gaan.