Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben echt veel te dun hoe word ik wat dikker?

Ik eet de laatste tijd heel veel maar ik word maar niet dikker...
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Daar is moeilijk antwoord op te geven, zonder te weten hoe oud je bent, ben je misschien in de puberteit, dan wil je nog wel eens 'de lucht in schieten' Dan gaat alles in de lengte zitten ipv in de breedte.

Veel eten hoef je niet dik van te worden, zeker niet als je ook veel energie verbruikt op een dag.

Maak je je echt zorgen om je gewicht , dan kan je het beste eens langs de huisarts, die kan bepalen in hoeverre het nodig is hier iets aan te doen en je evt doorverwijzen naar een dietiste
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eten, gamen snacks eten, weinig bewegen (net als ik eigelijk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga eens voor een goed advies naar een dietiste deze zijn er ook om aan te komen en niet alleen voor afvallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikker worden klinkt als vet kweken. Als je geen aanleg hebt om dik te worden zal dat niet werken. Vet eten resulteert dan op den duur tot andere klachten richting hartkwalen etc.
Het lijkt me dat je spiermassa moet kweken. En inderdaad een bezoekje aan een dietist lijkt me verstandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval contact met een diëtiste. Die zullen blij met je zijn, want meestal zijn er te stevige mensen die daar op bezoek komen. Zij zal jouw eetpatroon bekijken, tips geven. Niet méér te eten dan vijf porties, en kijken naar de voedingswaarde.

Mogelijk is er ook een medische achtergrond. Ga dan eerst naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Meestal 4 bezoeken vergoed door de zorgverzekering als de arts je doorverwijst. Verdere bezoeken zo rond 35 euro per keer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een diëtist is nog niet meteen nodig. Je kan zelf al een heleboel doen. Maar, zoals anderen hier ook zeggen, de informatie is wat beknopt. We weten niks van je, dus goed advies is moeilijk.

Maar de basisregels zijn altijd hetzelfde! Goede uitgebalanceerde voeding, niet snoepen of snacken, voldoende sporten, en met name krachtsport. Je kan ook nog een eiwitshake per dag nemen indien je sport, en natuurlijk afhankelijk van je leeftijd! Nogmaals, we hebben geen info van je.

Mocht dit je zelf allemaal niet lukken, kan je uiteindelijk altijd nog naar een diëtist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem. Ga eens naar de dokter en vraag of het aan een te snel werkende klier ligt, hiervoor zijn tegenwoordig tabletten voor om deze langzamer te laten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet beginnen met tabletten enzo... Je moet gewoon je eten aanpassen. En dan niet beginnen vettig eten maar bv meer koolhydraten. (Pasta brood ....) Als je er echt mee zit zou ik wel eens langsgaan bij een dietiste. Ik heb er ontzettend goeie ervaringen mee. Je kan bijvoorbeeld eenmalig langsgaan voor een gesprek zodat je wat tips krijgt over wat gezond verdikken inhoud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding