invetten met droog of koud weer, en niet steeds met je tong langs je lippen gaan omdat er wat irritants zit.

het smeren niet overdrijven hoor, dan 'verwen' je je lippen en kunnen ze ook weer eerder scheuren.

de droge velletjes kan je eventueel verwijderen door er bij het tandenpoetsen even de lippen mee te poetsen (soort scrubben)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

OP TIJD iets goed erop smeren en wat mij betreft is er maar één ding echt goed, blistex uit een tube

als je minder last hebt werkt zo'n gewone lippenpommade ook wel weer
amigo
13 jaar geleden
Ze ontstaan voornamelijk door het likken aan de lippen wanneer men buiten is. Je kunt het dus meestal voorkomen door niet aan je lippen te likken wanneer je buiten bent of snel naar buiten gaat.
Je kunt er ook labello opsmeren of vaseline. Hierdoor gaan de 'sneeën' ook sneller weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vóór het slapen gaan, lichtjes insmeren met uierzalf.
Best wel de vette (gele) gebruiken, deze blijft langer zitten en bevat antibiotica.
jc54
13 jaar geleden
Klinkt echt gek, maar dunnetjes met honing insmeren en een nachtje laten zitten helpt ook goed. Geleerd van mijn vader die imker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop Blistex; verkrijgbaar bij supermarkten en drogisterijen. Werkt perfect.